kun et barn. må jeg høre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2017

Anonym trådstarter

til jer der kun har et barn og ikke skal have flere.

må jeg spørge om hvorfor i har valgt kun at få et?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

Anonym

Mangel på tid i hverdagen, relativt lille økonomisk råderum, manglende netværk tæt på os og (nok vigtigst af alt) ingen lyst til flere børn 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

til jer der kun har et barn og ikke skal have flere.

må jeg spørge om hvorfor i har valgt kun at få et?

Alene af den grund, at jeg ikke havde lyst til at udsætte min krop for endnu en graviditet og fødsel. Jeg hadede at være gravid, selvom graviditeten var helt ukompliceret. Fødslen havde nær kostet mig livet og jeg synes ikke amning var hyggelig. Ammede dog fuldt i 6 måneder, grundet farens allergi. 

Jeg er mor til den skønneste unge mand på snart 18 og jeg er virkeligt tilpas med beslutningen. Han er social, klog og helt igennem velfungerende. 

Jeg og manden er i starten af 40'erene og vi kan leve det liv vi ønsker os med rejser, koncerter og hver sin fritidsinteresse. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg har det så svært med om jeg skal få flere børn. Jeg har den dejligste lille pige som ikke er så lill mere da hun bliver 6 år om en måned. Og hun er i en alder hvor vi kan tage på ferie sammen og hygge os og ja vi kan bare så mange ting nu. 

Men kan bare mærke en del af mig gerne vil have en mere og en anden del af mig tænker jamen en er fin og gør jeg stadig har råd til at gøre og give hende alt.

Syntes bare det så svær en beslutning

Anmeld Citér

29. marts 2017

Malene76

Vores søn er lavet med ICSI metoden og det var en længerevarende process inden det lykkedes. 

Vi prøvede igen med fertilitetsbehandling da vores søn var 2,5 men det lykkedes desværre ikke. Behandlingen var denne gang noget værre ved mig så det var en lettelse at få det afsluttet. Det var også en ret dyr omgang uden resultat! 

Her før jul endte jeg med at få fjernet min livmor efter langvarige blødningsforstyrrelser så nu er det endegyldig forbi. Det er jeg meget afklaret med. 

Vi elsker vores liv med et barn. Det giver så mange muligheder både sammen men også hver for sig. Vores økonomi er god. Min mand kan dyrke maraton og jeg kan arbejde med skiftende arbejdstider helt uden problemer. Vi kan rejse det vi lyster og de få gange vi har brug for pasning står folk i kø for at passe sønnen. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har det så svært med om jeg skal få flere børn. Jeg har den dejligste lille pige som ikke er så lill mere da hun bliver 6 år om en måned. Og hun er i en alder hvor vi kan tage på ferie sammen og hygge os og ja vi kan bare så mange ting nu. 

Men kan bare mærke en del af mig gerne vil have en mere og en anden del af mig tænker jamen en er fin og gør jeg stadig har råd til at gøre og give hende alt.

Syntes bare det så svær en beslutning

Hvad siger manden? 

Tror jeg ville (i din situation) smide præventionen og sker det, så sker det. 

Har sjældent hørt om folk der fortryder at have fået børn. Men oftere folk det fortryder de ikke gjorde 

Anmeld Citér

29. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Hvad siger manden? 

Tror jeg ville (i din situation) smide præventionen og sker det, så sker det. 

Har sjældent hørt om folk der fortryder at have fået børn. Men oftere folk det fortryder de ikke gjorde 

Nu er det nok også lidt mere socialt acceptabelt at sige, at man fortryder, hvis man ingen børn fik end det er at stille sig op og sige "superærgerligt, at vi fik lillesøster, alt blev mere besværligt og dyrere osv efter hun kom" bare en tanke, en mulig årsag til at man måske hører flere sige hvis de gerne ville have haft flere børn  

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym

NupaSofia skriver:

Nu er det nok også lidt mere socialt acceptabelt at sige, at man fortryder, hvis man ingen børn fik end det er at stille sig op og sige "superærgerligt, at vi fik lillesøster, alt blev mere besværligt og dyrere osv efter hun kom" bare en tanke, en mulig årsag til at man måske hører flere sige hvis de gerne ville have haft flere børn  

Det er selvfølgelig rigtig nok. Men tror nu stadig at det er størstedelen der fortryder ikke at have fået børn/et til barn end det modsatte

Anmeld Citér

29. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig rigtig nok. Men tror nu stadig at det er størstedelen der fortryder ikke at have fået børn/et til barn end det modsatte

Sådan håber jeg sandelig også, at det er jeg tænkte bare på, at for barnets skyld vil det altid være bedre, at et menneske fortryder ikke at have fået børn. Det går ligesom kun ud over dem selv, den anden vej rundt er værre 

Men det er en anden debat  

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anonym

NupaSofia skriver:

Sådan håber jeg sandelig også, at det er jeg tænkte bare på, at for barnets skyld vil det altid være bedre, at et menneske fortryder ikke at have fået børn. Det går ligesom kun ud over dem selv, den anden vej rundt er værre 

Men det er en anden debat  

Jeg er skam helt enig. Men igen. Så tvivler jeg på at man fortryder at få børn. Tror nærmere man kan fortryde tidspunktet  

men ja det er en helt anden debat

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.