Kan man altid ringe til gyn uden lægehenvis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

191 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg døjer meget med problemer med underlivet. I perioder med kraftig lugt og meget udflåd, kløe og irritation. Værst er det dagene efter sex. Det påvirker mit selvværd meget. 

Jeg har været til lægen mange gange for at få hjælp. Men hver gang får jeg bare at vide at han godt kan se jeg er irriteret/rød. Men at det ikke er svamp og gør derved ikke mere. 

Har spurgt til herpes, kondylomer(selvom der ingen synlige er), svamp og andre ting jeg tænker kunne være årsag. Men ingen hjælp er der at hente. Er testet for klamydia og der er ingenting. 

Så min tanke er at kontakte en gynækolog og blive gennemtjekket og testet. Men kan man det uden lægens henvisning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg døjer meget med problemer med underlivet. I perioder med kraftig lugt og meget udflåd, kløe og irritation. Værst er det dagene efter sex. Det påvirker mit selvværd meget. 

Jeg har været til lægen mange gange for at få hjælp. Men hver gang får jeg bare at vide at han godt kan se jeg er irriteret/rød. Men at det ikke er svamp og gør derved ikke mere. 

Har spurgt til herpes, kondylomer(selvom der ingen synlige er), svamp og andre ting jeg tænker kunne være årsag. Men ingen hjælp er der at hente. Er testet for klamydia og der er ingenting. 

Så min tanke er at kontakte en gynækolog og blive gennemtjekket og testet. Men kan man det uden lægens henvisning?

Nej, det kan man ikke medmindre du selv vil betale. 

Men snak med din læge om en henvisning. Det synes jeg må være på sin plads nu med de langvarige gener du beskriver. Er der flere læge i det lægehus du bruger - prøv evt en af de andre. 

Har du (og din læge) overvejet om det kan være skedekatar?

Uanset så god bedring. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det kan man ikke medmindre du selv vil betale. 

Men snak med din læge om en henvisning. Det synes jeg må være på sin plads nu med de langvarige gener du beskriver. Er der flere læge i det lægehus du bruger - prøv evt en af de andre. 

Har du (og din læge) overvejet om det kan være skedekatar?

Uanset så god bedring. 

Nej han er den eneste læge. Men han går på pension 1/5. Så har overvejet om jeg skal vente til der når jeg får ny læge. Måske han/hun bedre kan hjælpe mig. 

Jeg har selv overvejet skedekatar. Men igen så afviser lægen det.  

tak. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.