Kort fortalt:
Min eks og jeg gik fra hinanden for 2 år siden, da jeg ønskede barn og pga andre ting. Jeg er nu i behandling og har 1 forsøg tilbage. Siden november hvor jeg havde første forsøg har jeg savnet ham og ville gerne prøve igen, men jeg sagde det ikke da jeg ønskede min baby drøm opfyldt først. Vi har snakket sammen jævnligt de 2 år om alt og hans datter.
I august sidste år fik han hans datter hjem og bo fast. Kommunen hvor datteren boede sagde hun skulle fjernes hjemmefra fra moren (Det samme blev hendes lillebror, dog med en anden far)
Det går godt med datteren og eksen, han er glad og de har en god rutine i hverdagen.
I januar får han desværre en ny kæreste inden jeg får at få sagt jeg ønsker vi skal prøve igen. Dette fortryder jeg.
Vi har snakket sammen nogle gange siden han fik ny kæreste, og nu er det det bekymrer mig. siden januar er det gået ned af bakke med hans datter. Hun er en mundfuld og hører ikke efter. Det gør hans nye kæreste bliver irriteret og derfor gør han jo endnu mere.
Det bekymrer mig rigtig meget at det går så skidt så kort tid efter. Jeg prøver at fortælle ham han skal være der for hans datter, og at hun ikke har brug for en der ikke vil hende det bedste.
Han sagde sågar han var ved at være træt af hans egen datter, og mit hjerte græder over dette. For jeg ved han siger det i afmagt.
Nu er mit dilemma så, hvad skal jeg gøre ? Jeg kunne snakke med hans søster så hun kunne snakke med ham. Men er det forkert hvis han ikke vil lytte på mig ? Jeg ved godt jeg ikke har noget at skulle have sagt når vi er ekskærester, men jeg holder så meget af ham og hans datter og der er kommet helt nye følelser efter jeg selv er begyndt på mit baby projekt.
Er det at gå bag ryggen på ham at snakke med hans søster om min bekymring ? Hans søster har somme tider datteren nogle timer.
Hjælp mig lige her.
Anmeld
Citér