Underretning, hvad gør jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
7 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2017

Anonym trådstarter

For snart 3 måneder siden lavede jeg en anonym underretning på nogle beboere i mit kvarter. Jeg beskrev de problemer jeg så og hørte, og gjorde det meget tydeligt at de pågældende børn bliver behandlet rigtig skidt og at det uden tvivl er til skade for dem. Fortalte også at jeg er pædagog og derfor ved hvad jeg snakker om. 

Her 3  måneder efter er der intet sket... jeg ved jo selvfølgelig ikke om kommunen har sat noget i værk, men intet har ændret sig i familien. 

Hvad gør jeg nu? Jeg har det så skidt med at vide at de børn bliver svigtet i stor stil. Af hensyn til mine egne børn vil jeg være anonym, da jeg faktisk er bange for de forældre og ikke aner hvad de kan finde på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2017

heaven

Anonym skriver:

For snart 3 måneder siden lavede jeg en anonym underretning på nogle beboere i mit kvarter. Jeg beskrev de problemer jeg så og hørte, og gjorde det meget tydeligt at de pågældende børn bliver behandlet rigtig skidt og at det uden tvivl er til skade for dem. Fortalte også at jeg er pædagog og derfor ved hvad jeg snakker om. 

Her 3  måneder efter er der intet sket... jeg ved jo selvfølgelig ikke om kommunen har sat noget i værk, men intet har ændret sig i familien. 

Hvad gør jeg nu? Jeg har det så skidt med at vide at de børn bliver svigtet i stor stil. Af hensyn til mine egne børn vil jeg være anonym, da jeg faktisk er bange for de forældre og ikke aner hvad de kan finde på. 

Rigtig godt du har handlet.... som uddannet pæd ved du jo godt at du ikke får noget at vide efter du har postet din bekymring... evt kunne du henvende dig igen og skrive en skrivelse mere... 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym

Hvis du ikke syndes der er sket noget så underretter du igen. Og igen til der bliver handlet.

Jeg har tit tænkt på at det ville ha været bedre hvis der var blevet lavet lidt flere underretninger på min familie da vi var børn. Det kunne ha sparet os for meget hvis vi var blevet fjernet.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Fremad

Man skal inden 24 timer vudere sagen, derefter SKAL forældre indkaldes, hvad der sker efter samtalen kan være mange ting, som også kræver tid da det er et helt maskineri der skal igang ved evt foranstaltninger....

Du får ikke indsigt i sagen, da du ikke har part i den, heller ikke selvom du har lavet underretning 

Anmeld Citér

27. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Altså det er jo lidt problematisk for dig som udefrakommende (hedder det det?) at det videre forløb foregår mellem kommunen og familien evt med daginstitutioner og forskellige støttetiltag involveret. Som du skriver ved du ikke, om noget er blevet sat i værks og du har jo heller ikke ret til at få andet oplyst end at myndighederne har modtaget din underretning.

Det kan jeg sagtens forstå er frustrerende, når der ikke er sket synlige forandringer, men omvendt har kommunen tavshedspligt over for familien og sådan er det.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Nel

Hvis jeg kunne se/høre at der stadig foregik noget som ikke skulle foregå, så ville jeg lave en underretning mere. Netop fordi du ikke har mulighed for at få indsigt i sagen og hvad der sker. Så det er det eneste du kan.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Jeg har besluttet at jeg sender en underretning mere. Jeg ved godt jeg ikke får noget at vide, har jo også underrettet anonymt. Synes bare stadig det lyder voldsomt det der sker, og håber en underretning mere kan få kommunen til at se at der skal handles nu. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Abracadabra

Der er desværre nogle helt rædselsfuldt dårlige kommuner i landet, hvor man på ingen måde lever op til sit ansvar... Det eneste du kan gøre er at underrette igen og igen og igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.