Behandling bremset pga for lavt stofskifte!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2017

panda6543

Alt var klar - vi skulle igang med første iui, men da jeg ringede på første mens-dag, fik jeg beskeden at mine blodprøver viste uregelmæssigheder ift mit stofskifte og at jeg blev henvist til endokrinologisk afdeling på riget. Først når de har givet grønt lys der, kan vi komme videre. 

Er der nogen, der har prøvet noget lignende og vil dele lidt? :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2017

Jullesnulle

Du er i gode hænder. De er dygtige.

det kan være farligt at blive gravid med et stofskifte der ikke er velreguleret. .. så det er det helt rigtige de gør. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Jullesnulle

panda6543 skriver:

Alt var klar - vi skulle igang med første iui, men da jeg ringede på første mens-dag, fik jeg beskeden at mine blodprøver viste uregelmæssigheder ift mit stofskifte og at jeg blev henvist til endokrinologisk afdeling på riget. Først når de har givet grønt lys der, kan vi komme videre. 

Er der nogen, der har prøvet noget lignende og vil dele lidt? :-) 

Det er vist også medvirkende til at man kan have svært ved at blive gravid

Anmeld Citér

26. marts 2017

Lotus86

Min veninde har lige fundet ud af, at hun har for lavt stofskifte. Hun har fået af vide, at det ikke har nogen betydning i forhold til at kunne blive gravid, men man kan risikere at skade fostret hvis det ikke bliver stabiliseret. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Jullesnulle

Lotus86 skriver:

Min veninde har lige fundet ud af, at hun har for lavt stofskifte. Hun har fået af vide, at det ikke har nogen betydning i forhold til at kunne blive gravid, men man kan risikere at skade fostret hvis det ikke bliver stabiliseret. 

http://www.thyreoidea.dk/fakta/graviditet-og-stofskifte.html

Jo det kan sagtens medvirke til nedsat fertilitet

Anmeld Citér

26. marts 2017

TLO

Jeg har lavt stofskifte konstateret under fertilitetsbehandling og har nu været i behandling med medicin herfor i 3 år.

Jo det er sværere at blive gravid, hvis man har uupdaget lavt stofskifte, og man er i øget risiko for spontane aborter - er man først kommet i behandling og dit stofskifte er velreguleret har det ingen betydning.

Udover risikoen for de spontane aborter er der en række andre risici, så det er vigtigt, at dit stofskifte er på plads inden PB.

Din tsh skal ned omkring 1,0 udenlandsk forskning, og der skal slf også kigges på dine frie t3 og t4- værdier. Brug noget tid på at sætte dig ind i dette, så du er klædt på til mødet med endokrinologerne (speciallæger indenfor stofskifte)

Når du først er kommet i behandling for stofskiftet går det hurtigt med at få det på plads, her tog det 3 mdr og så med løbende finjustering. I den forbindelse skal du have taget blodprøver.

Anmeld Citér

26. marts 2017

panda6543

TLO skriver:

Jeg har lavt stofskifte konstateret under fertilitetsbehandling og har nu været i behandling med medicin herfor i 3 år.

Jo det er sværere at blive gravid, hvis man har uupdaget lavt stofskifte, og man er i øget risiko for spontane aborter - er man først kommet i behandling og dit stofskifte er velreguleret har det ingen betydning.

Udover risikoen for de spontane aborter er der en række andre risici, så det er vigtigt, at dit stofskifte er på plads inden PB.

Din tsh skal ned omkring 1,0 udenlandsk forskning, og der skal slf også kigges på dine frie t3 og t4- værdier. Brug noget tid på at sætte dig ind i dette, så du er klædt på til mødet med endokrinologerne (speciallæger indenfor stofskifte)

Når du først er kommet i behandling for stofskiftet går det hurtigt med at få det på plads, her tog det 3 mdr og så med løbende finjustering. I den forbindelse skal du have taget blodprøver.

Tak for dit svar :-) 

Lykkedes det dig at blive gravid, da der først var styr på dit stofskifte? 

T3 og T4 er vist ok, men tsh lå på 4,03 ved mine sidste blodprøver. Derudover ligger antistoffer på 210, hvilket efter sigende også skulle være ret højt.  

Skal du fortsætte med at tage medicin? 

Anmeld Citér

26. marts 2017

TLO

Mht antistoffer er jeg ikke så meget inde i det, da jeg ikke selv har det. Mener dog, at du muligvis skal have f.eks prednisolon til at slå dit overaktive immunsystem ned, så det ikke angriber det lille foster i starten - men prøv ellers på stofskiftesupport eller stofskifteproblemer og graviditet på fb, der er garanteret nogen, som kender til det.

Når du bliver gravid, skal du følges med blodprøver ca hver 4/5 uge. Dette fordi du efter alt sandsynlighed vil skulle stige i medicin; tommelfingerreglen er øg ugentligt medicinindtag med 25 %, når du står med de 2 streger + ja du må fortælle det til din kæreste/mand som den første, men den næste du informere er din endokrinolog.

Efter fødsel går du tilbage til dit før-graviditets niveau i medicin. Du kan være heldig, at dit stofskifte retter sig helt efter graviditeten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.