Skift af børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
2 svar
3 synes godt om
25. marts 2017

Snoopy77

Min datter fylder 4 år i juni og har gået i børnehave i snart et år. Hun har aldrig været glad for at blive afleveret, heller ikke i vuggestuen, og de sidste par uger har det været med en del gråd og der er nogle dage gået en times tid før hun er kommet igang med dagen, efter jeg er gået. Det er simpelthen så hårdt efterhånden og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg prøver at gøre det samme hver morgen og sørger altid for at vide, hvilken pædagog der åbner osv. Lige så snart jeg skal gå, begynder det. Det er det samme når far afleverer, vi bor ikke sammen. 

Det skal lige siges, at jeg er rigtig glad for børnehaven og har alle dage været det. 

Nu overvejer vi at skifte til en mindre børnehave, fordi jeg har en ide om at hun måske ikke kan rumme alle de børn og larm. 

Har I nogen gode ideer? Har I prøvet at skifte børnehave?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Snoopy77 skriver:

Min datter fylder 4 år i juni og har gået i børnehave i snart et år. Hun har aldrig været glad for at blive afleveret, heller ikke i vuggestuen, og de sidste par uger har det været med en del gråd og der er nogle dage gået en times tid før hun er kommet igang med dagen, efter jeg er gået. Det er simpelthen så hårdt efterhånden og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg prøver at gøre det samme hver morgen og sørger altid for at vide, hvilken pædagog der åbner osv. Lige så snart jeg skal gå, begynder det. Det er det samme når far afleverer, vi bor ikke sammen. 

Det skal lige siges, at jeg er rigtig glad for børnehaven og har alle dage været det. 

Nu overvejer vi at skifte til en mindre børnehave, fordi jeg har en ide om at hun måske ikke kan rumme alle de børn og larm. 

Har I nogen gode ideer? Har I prøvet at skifte børnehave?

Hvis der er meget larm ville jeg tale med pædagogerne om støjniveauet. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Først og fremmest ville jeg tage en snak med leder og pædagog. En 4 årig pige skal ikke græde en time det lyder da til hun mistrives. Når du er glad for institutionen ville jeg starte med at kigge på det hele inden jeg skiftede og derfor hører børnehavens version. Hvad tror de er årsagen. 

Derudover kig på jeres liv. Hvor længe er hun der? Hvis det på nogen måde er muligt ville jeg prøve at give hende en masse fridage og korte dage så hun ikke er der så meget. Kan der være andre årsager til at hun ikke trives, har i et stresset liv, er i lige gået fra hinanden, er der mange konflikter, småsøskende eller mangler du måske overskud? Det er ingen kritik bare vigtigt at få afklaret hvor problemet reelt ligger, derfor også super vigtig med institutionens input, de kan heller ikke synes det er ok hun er så ked af det  

Jeg synes det ville være synd at skifte institution som er mega hårdt hvis det ikke er det der er årsagen og så udsætte hende fra endnu mere. 

Men jeg ville aldrig selv udsætte min datter for at mistrives så meget så jeg er enig med dig i at der skal ske noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.