Hvid afføring!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.958 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. marts 2017

GabyOlivia

Hej Alle!

Jeg håber virkelig at jeg kan finde nogen der måske kan "berolige" mig lidt!

Min skønne baby på 7.5 måned har, med cirka 3 timers mellemrum, haft 2 hvide/kitfarvet/grålige omgange med afføringer. Konsistensen er klistret nok, men det hænger slet ike sammen, det nærmest bare en masse små klumper!

Når man googler det, kommer ens værste mareridt jo frem! Der står alverdens ting om tumor og lever og galde problemer osv osv og at man straks skal søge læge!

Jeg har talt med to forskellige lægevagter her til aften, hvor den ene bare sagde jeg skulle se det an og den anden sagde at hun synes jeg skulle kontakte egen læge mandag! Men der VIRKELIG lang tid til mandag 

Hun har de sidste 4-5 dage ikke rigtig ville spise rigtig mad, vil dog meget gerne ammes. Hun har normalt altid været verdens nemmeste barn at putte og har sovet fint om natten, men de sidste 2 dage har det været en kamp at få hende til at sove og i nat og hele dagen i daag har hun stortset ikke sovet, er dog stadig verdens gladeste barn! Hun har ikke haft diarre i løbet af ugen, men når jeg tænker over det, så har hun faktisk haft 2-3 aføringer om dagen, som har været ret tynde! Idag har hun haft hele 5 afføringer.. 

Har selv haft lidt med maven i løbet af ugen, så tænker det måske bare er en fredelig gang maveonde.. Men er slet ikke tryg ved den farve 

Håber nogle er af jer, ligger inde med nogle erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2017

Bebsernesmor

Ikke google!!!!! Jeg ved godt det er svært at lade vær, men tag lægens ord for gode varer  det er alt for tilfældigt i mine ører at der skulle være noget alvorligt galt når du selv lige har haft vrøvl med maven. Hvis de var mega bekymrede eller i tvivl så skulle du ikke vente til på mandag! Så havde de bedt dig komme. Har selv lige været afsted med min søn på 2. Desuden har jeg en frisk og rask datter der sagtens kan have afføring maaaaaaange gange på en dag   Ingen panik. Få det tjekket på mandag, så har du ro i sjælen.

Anmeld Citér

25. marts 2017

"Anarkisten"

GabyOlivia skriver:

Hej Alle!

Jeg håber virkelig at jeg kan finde nogen der måske kan "berolige" mig lidt!

Min skønne baby på 7.5 måned har, med cirka 3 timers mellemrum, haft 2 hvide/kitfarvet/grålige omgange med afføringer. Konsistensen er klistret nok, men det hænger slet ike sammen, det nærmest bare en masse små klumper!

Når man googler det, kommer ens værste mareridt jo frem! Der står alverdens ting om tumor og lever og galde problemer osv osv og at man straks skal søge læge!

Jeg har talt med to forskellige lægevagter her til aften, hvor den ene bare sagde jeg skulle se det an og den anden sagde at hun synes jeg skulle kontakte egen læge mandag! Men der VIRKELIG lang tid til mandag 

Hun har de sidste 4-5 dage ikke rigtig ville spise rigtig mad, vil dog meget gerne ammes. Hun har normalt altid været verdens nemmeste barn at putte og har sovet fint om natten, men de sidste 2 dage har det været en kamp at få hende til at sove og i nat og hele dagen i daag har hun stortset ikke sovet, er dog stadig verdens gladeste barn! Hun har ikke haft diarre i løbet af ugen, men når jeg tænker over det, så har hun faktisk haft 2-3 aføringer om dagen, som har været ret tynde! Idag har hun haft hele 5 afføringer.. 

Har selv haft lidt med maven i løbet af ugen, så tænker det måske bare er en fredelig gang maveonde.. Men er slet ikke tryg ved den farve 

Håber nogle er af jer, ligger inde med nogle erfaringer 

Tror det var min den store knægt, der som lille baby, havde noget der minder om der du beskriver. Slimet afføring, sådan lidt bleg i det. Kan ikke huske om det var små klumper eller hvad, men syntes jeg mindes det var i forbindelse  med en omgang snot/forkølelse.

Det gik over helt af sig selv og ganske hurtigt.  Mener vi var hos lægen, som sagde det var fordi han slugte alt hans snot. 

Tænker det bare er en omgang mave-onde hun har fået sig. Snak med egen doktor på mandag hvis et stadig er aktuelt

Anmeld Citér

25. marts 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Sådan bliver min datters afføring hver gang hun har noget med maven. Hun er sund og rask og i følge børneafdelingen på ouh helt normalt. Det må bare ikke fortsætte over en længere periode. 

God bedring med hende og hold dig fra Google, det bliver hurtigt din værste fjende 

Anmeld Citér

26. marts 2017

GabyOlivia

Hej Allesammen

Mange tak for jeres svar 

Den lille trold har sovet fint i nat, vi var dog både oppe 4.30 og igen klokken 6.00 hvor hun havde skidt, begge gange den her kitfarvet¨ , men ellers har hun det fint.. Hun har ikke rigtig spist her til morgen, men hun plejer også først at ville ha rigtig mad efter formiddagslur, den er hun ved at tag nu (der var i øvrigt ingen problemer i at putte hende og indtil videre har hun sovet 1 time, så ingen problemer) 

Til gengæld vågnede min store pige på 5 op og havde ondt i maven og 5 min. efter stod det ud af begge ender på hende! 

Så ja, må nok konkludere at vi bare er ramt af noget virus, tænker dog, at hvis afføringen ikke skifter farve i løbet af dagen, så ringer jeg lige til lægen i morgen

Men tusind tak for alle svarene! Det rart med lidt støtte når man sidder alene med syge børn og er bekymret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.