Jeg håber virkelig, at der sidder nogen derude, der kender den tegnefilm jeg leder efter. Hvis den da findes - har så få minder, og kan intet finde på Google, at jeg nogle gange bliver i tvivl om, om det bare er noget, jeg har drømt.
Det er ikke meget jeg husker, og er ikke sikker på, at rækkefølgen af mine minder er i samme kontekst, som filmens.
Jeg er født i 91, så jeg må nok have set den omkring 95-00. Mener at det var en VHS.
Det handler om en pige, jeg tror hun bor i England. Og enten er det hendes far eller mor der dør i starten. Mindes en scene, der foregår udendørs, det er mørkt - vinter, og det sner. Kan ikke huske, om der muligvis er en gravsten og pigen, eller om der er nogle (engelske sten??) huse.
Pigen flytter så til London?? mener jeg, og jeg husker en scene, hvor hun står foran en (rød?) bro, og kigger ind mod byen/bygningerne. Synes også jeg mindes en scene, men vasketøj der hænger mellem nogle bygninger. Et eller andet siger mig, at hun skal ind og bo hos en familie, eller på en eller anden måde kommer i kontakt med nogle lede piger.
Jeg ANER ikke, om det vækker noget hos jer, men håber meget. Jeg har tænkt på den film (eller måske er der flere film, husker det som en serie??), i rigtig mange år, da den vækkede så mange følelser i mig dengang.
Så hvis du sidder derude og tænker "Hey - den kender jeg", så er det frem med lappen