Søger tegnefilm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2017

Anpau

Jeg håber virkelig, at der sidder nogen derude, der kender den tegnefilm jeg leder efter. Hvis den da findes - har så få minder, og kan intet finde på Google, at jeg nogle gange bliver i tvivl om, om det bare er noget, jeg har drømt.

Det er ikke meget jeg husker, og er ikke sikker på, at rækkefølgen af mine minder er i samme kontekst, som filmens.

Jeg er født i 91, så jeg må nok have set den omkring 95-00. Mener at det var en VHS.

Det handler om en pige, jeg tror hun bor i England. Og enten er det hendes far eller mor der dør i starten. Mindes en scene, der foregår udendørs, det er mørkt - vinter, og det sner. Kan ikke huske, om der muligvis er en gravsten og pigen, eller om der er nogle (engelske sten??) huse.

Pigen flytter så til London?? mener jeg, og jeg husker en scene, hvor hun står foran en (rød?) bro, og kigger ind mod byen/bygningerne. Synes også jeg mindes en scene, men vasketøj der hænger mellem nogle bygninger. Et eller andet siger mig, at hun skal ind og bo hos en familie, eller på en eller anden måde kommer i kontakt med nogle lede piger.

Jeg ANER ikke, om det vækker noget hos jer, men håber meget. Jeg har tænkt på den film (eller måske er der flere film, husker det som en serie??), i rigtig mange år, da den vækkede så mange følelser i mig dengang.

Så hvis du sidder derude og tænker "Hey - den kender jeg", så er det frem med lappen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2017

Nielsen88

Anpau skriver:

Jeg håber virkelig, at der sidder nogen derude, der kender den tegnefilm jeg leder efter. Hvis den da findes - har så få minder, og kan intet finde på Google, at jeg nogle gange bliver i tvivl om, om det bare er noget, jeg har drømt.

Det er ikke meget jeg husker, og er ikke sikker på, at rækkefølgen af mine minder er i samme kontekst, som filmens.

Jeg er født i 91, så jeg må nok have set den omkring 95-00. Mener at det var en VHS.

Det handler om en pige, jeg tror hun bor i England. Og enten er det hendes far eller mor der dør i starten. Mindes en scene, der foregår udendørs, det er mørkt - vinter, og det sner. Kan ikke huske, om der muligvis er en gravsten og pigen, eller om der er nogle (engelske sten??) huse.

Pigen flytter så til London?? mener jeg, og jeg husker en scene, hvor hun står foran en (rød?) bro, og kigger ind mod byen/bygningerne. Synes også jeg mindes en scene, men vasketøj der hænger mellem nogle bygninger. Et eller andet siger mig, at hun skal ind og bo hos en familie, eller på en eller anden måde kommer i kontakt med nogle lede piger.

Jeg ANER ikke, om det vækker noget hos jer, men håber meget. Jeg har tænkt på den film (eller måske er der flere film, husker det som en serie??), i rigtig mange år, da den vækkede så mange følelser i mig dengang.

Så hvis du sidder derude og tænker "Hey - den kender jeg", så er det frem med lappen 

Kunne det mon være Disneys Anastasia?

Anmeld Citér

24. marts 2017

Sandratoft

Anpau skriver:

Ej det lyder virkelig meget som sandybell 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Lunae

Jeg tænkte straks på Madeline, men er ikke sikker  Ej den foregår vidst i Frankrig, så det er nok ikke den.

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anpau

Nielsen88 skriver:

Kunne det mon være Disneys Anastasia?

Det er ikke anastacia, desværre

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anpau

Sandratoft skriver:

Ej det lyder virkelig meget som sandybell 

JAAA! - det er da så meget den. Tusind tak for hjælpen 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anpau

Lunae skriver:

Jeg tænkte straks på Madeline, men er ikke sikker  Ej den foregår vidst i Frankrig, så det er nok ikke den.

Måtte lige Google - det er ikke den, men kan godt huske den tegnefilm også. Den var så sød . Har dog fundet frem til, fra er af de ovenstående svar, at filmen jeg leder efter hedder sandy Bell

Anmeld Citér

24. marts 2017

Sandratoft

Anpau skriver:

JAAA! - det er da så meget den. Tusind tak for hjælpen 

Velbekomme  den er faktisk rigtig god (men også sørgelig). Får helt lyst til at se den igen

Anmeld Citér

24. marts 2017

Bananaalice

Jeg købte Sandy Bell boksen i Bilka for nogle år siden Så fantastisk! Bare ærgeligt de skifter stemme midtvejs på hende

Anmeld Citér

24. marts 2017

Sandratoft

Joanhs skriver:

Jeg købte Sandy Bell boksen i Bilka for nogle år siden Så fantastisk! Bare ærgeligt de skifter stemme midtvejs på hende

Ja, kan det ikke passe hun ender med samme stemme som mumimor? Det lyder jo helt skørt til en ung kvinde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.