Eksperthjælp: Barn med tør kløende hud, hvilken creme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. marts 2017

Lisbeth Jess

mit barnebarn har en sart hud, klager over kløe hele tiden, bruger locobase til tørre steder, men når hun har været i bad, vil jeg godt smøre hele kroppen, hvad er så best

Lisbeths svar

Hej!

Det er så ubehageligt når huden er tør og klør.

Selvom Locobase er creme der opbygger huden, findes der et endnu bedre alternativ.

på Apoteket kan du købe HElocreme, den trænger meget hurtigt ind i huden og mindsker kløen.Lægger en beskyttelseshinde over huden, så fugtigheden bevares.

Start med en lille portion og se om den er god for dit barnebarn.

Den er fri for alle tilsætningsstofferne og dufte.

Håber dette kan hjælpe  dig og barnet

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2017

Skouboe

Ellers kan jeg anbefale Ceridal, også fra apoteket. 

Mine piger har meget sart hud og om vinteren bruger jeg som regel en hjemmelavet bodybutter med bl.a. kokosolie dagligt, det holder kløen nede. Sørg for at bruge den efter evt. bad, og ellers inden sengetid.

Anmeld Citér

24. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har også god erfaring med overstående eksempler. 

Den som har virket bedst på min yngste søn med børneeksem er Cosborg B12. Jeg har brugt både repair og forte.

https://www.med24.dk/hudpleje/kropspleje/bodylotion/cosborg-derma-b12-repair-bodycream-100-ml/product_info.php/cPath/50_334_185/products_id/7268?gclid=CjwKEAjwh9PGBRCfso2n3ODgvUcSJAAhpW5oPrq8yuIfBzbvNLxxAzUqpVH0s_0ptZYbinD1uSJrFhoCjznw_wcB

Anmeld Citér

24. marts 2017

L-Mortil3

Meld dig i gruppen for atopisl eksem på FB, der vil du finde masser af brugbar viden! 

Jeg har 2 eksem børn og har forskellige gode cremer at skifte imellem - skriv gerne en PB hvis du har brug for råd ang creme, hud eller kløe - har efterhånden godt styr på der efter 7 år med det møg.

Anmeld Citér

24. marts 2017

Muffinmus

Sorg for det er uden alkohol i, det gør skude ondt på dem hvis huden er revnet eller lignende efter kløe.

Vi har også døjet med børneeksem i 8,5 år nu. Det skifter lidt efter vejr og årstid,  og vi bruger også lidt forskelligt.  Som læbepomade bruger vi pt den fra decubal,  en sport balm, det er det bedste vi har brugt til vores søn og den kan også bruges på små tørre pletter i løbet af dagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.