Heeej
Jeg er første gangs mor, og er nok lidt for meget en hønemor, og en masse bekymringer.
Min dreng er snart 8 månender, han er stille og rolig og græder ikke ret meget. Synes han er en eftertænksom baby..
Synes der var en månende han var pylret og hans udvikling gik i stå.
Kan det godt påvirke ham så meget, når han få tænder, at hans udvikling gå lidt i stå ??
Synes han er lidt langsom med det udvikling, det er ved at gå lidt frem af igen, men når man kommer til at samligne med de andre, så virker han langsom.
Han er blevet mere glad nu, det gå lige i hjertet når jeg høre ham ligge og hygge sig ?
I min familie er der flere som siger at han har svært ved øjenkontakt, og synes også det er svært når han spiser og tit synes han alt andet end mig er spænende..
min læge og Sundhedspejske synes ikke der er noget med øjenkontakten, de har heller ikke set ham siden, han var 6 månender..
er det normalt??
med venlig hilsen sine
Lisbeths svar
Hej !
Et barn i 8 måneders alderen har ofte fokus på en masse ting under et måltid.Det er ikke lige der du skal tvivle på hans øjenkontakt.
Som førstegangsmor er der en masse ting ,der kan bekymre.
Udvikler mit barn sig som det skal.Kan de andre mer '? Er han for stille, hvad med øjenkontakten.?
Omgangskredsen kan bidrage til bekymringer, hvis de tolker og kommenterer.
Nu er han 8 måneder, han er glad og trives, der er kommet tænder.
Formoder din sundhedsplejerske snart kommer og laver en Boel test. Hvor hun observerer kontakt, hørelse og motorisk udvikling, samt vægten.
Se på ham når han ligger på gulvet og leger.griber han ting og putter i munden, triller han rundt og forsøger at kravle.
Sidder han selv. Vil han spise selv. Når I læser pegebøger svarer han dig med glade lyde. Kan han lide musik gynger han i kroppen, vil han gerne holdes og hoppe ?
Der er mange muligheder for både at stimulere og udforske hans færdigheder.
Husk alle børn er forskellige. Nogen buldrer frem, andre er mere forsigtige. Der er vide rammer for hvad og hvornår de skal kunne de forskellige ting.
Børn kan være pjevsede under tandfrembrud.
. Fang hans opmærksomhed og tal og syng med og til ham .Hvis han har været forkølet kan der være væske i mellemøret, det giver nedsat hørelse. Dog vil det ofte give gråd specielt om natten.
Det problem kan du få checket hos en ørelæge.
Når han sidder i favn og du vugger ham stille og roligt ser han på dig?
Når du beskriver din glæde over hans leg tolker jeg ham som en glad baby der er i trivsel.
Er sikker på du kan slippe dine bekymringer og nyde ham.i rigt mål.
Fortsat held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk