hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2017

cami700j

Hej allesammen 

jeg er total blevet væk for mig selv i ugerne, jeg skulle have haft mens d. 28-2 jeg ventede så en uge altså d 3-3 med at teste, hvor jeg testede positiv er der nogle af jer der er skarpe på det her område.

et andet spørgsmål er, jeg har læst nogle steder at lægerne engang lavede en gynækologisk undersøgelse, gør de det mere eller var det før i tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Kris'

Hej  

For at udregne i tal, hvor langt du er, skal du oplyse din sidste menstruation - hvilken dato startede den? 

Ja, hvis du er gravid, får du en gynækologisk undersøgelse hos din læge. Det har jeg i hvert fald fået i begge min graviditeter

Anmeld Citér

22. marts 2017

Anonym

Nej, du får ikke nødvendigvis en gynækologisk undersøgelse. De fleste læger gør det ikke længere, ligesom de heller ikke bekræfter graviditeten med test eller blodprøve.

Mht hvor langt du er henne, så ville jeg nok bruge en terminsberegner, så du har en idé om, hvor langt du er. Men du bliver med al sandsynlighed rykket til nf.

Anmeld Citér

22. marts 2017

Frk.S

Mht. termin, så regner du den ud fra sidste mens første dag. Enten kan du bruge en terminsberegner  (bare søg på Google, så kommer der rigeligt op). Ellers kan du tage datoen for sidste mens første dag, lægge 7 dage til og trække 3 måneder fra

Mange læger er stoppet med GU i graviditeten. Jeg mener jeg fik foretaget en i min første graviditet, men gjorde ikke i de 2 sidste.

Anmeld Citér

22. marts 2017

naj88

Frk.S skriver:

Mht. termin, så regner du den ud fra sidste mens første dag. Enten kan du bruge en terminsberegner  (bare søg på Google, så kommer der rigeligt op). Ellers kan du tage datoen for sidste mens første dag, lægge 7 dage til og trække 3 måneder fra

Mange læger er stoppet med GU i graviditeten. Jeg mener jeg fik foretaget en i min første graviditet, men gjorde ikke i de 2 sidste.

Sej måde at beregne termin  

Anmeld Citér

23. marts 2017

Rockertand

Kris' skriver:

Hej  

For at udregne i tal, hvor langt du er, skal du oplyse din sidste menstruation - hvilken dato startede den? 

Ja, hvis du er gravid, får du en gynækologisk undersøgelse hos din læge. Det har jeg i hvert fald fået i begge min graviditeter

Det er ikke længere procedure at lave GU - og der er heller ikke nogen grund til at gøre det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.