Hej med jer.
Jeg står desværre i den situation, at min kæreste for knap 2 måneder siden valgt at afslutte forholdet, og han flyttede i den forbindelse hjem til sin mor dagen efter, hvor børnene befandt sig hos deres far.
Det kom lidt som et chok for mig at han afsluttede forholdet, men jeg tror at det har været godt for os begge, da vi skændes meget når børnene sov eller ikke var der..
Jeg tog hjem til børnenes far nogle dage efter, imens børnene var hos ham, og sammen fortalte vi begge børn, at min kæreste havde valgt at flytte hjem til sin mor, fordi han savnede hende. De sagde faktisk ikke så meget til det. Min ældste på 6 år spurgte, om jeg så ikke havde en kæreste længere, og dertil svarede jeg nej.
Siden dette, har de ikke nævnt noget om det, ud over at de har sagt ting som "da vi var på skiferie med ..." og sådan - altså er det kun nævnt i en positiv sammenhæng og uden spørgsmål til dette. Derfor har jeg også valgt ikke at nævne mere om ham..
I weekenden hvor vi var i Kbh. for at besøge min storebror og hans kæreste og baby, spurgte min dreng på 6 år om, hvornår vi skulle besøge ham. Jeg var ikke forberedt, og svarede, at det viste jeg ikke, men det ville jeg undersøge.
Siden han valgte at gå, har der været en del konflikter imellem os pga. måden han gik og de ting han valgte at tage med sig og pga. noget økonomi osv. Han har efter min mening ikke opført sig ordenligt - og han har sagt grimme ting til mig i telefonen og om mine børn, som har været langt over min grænse.. Jeg ved naturligvis godt, at det nok skyldes at han også er frustreret og sådan, men derfor er det ikke iorden!
Mit spørgsmål er, hvad gør jeg i denne situation/siger jeg? Bør jeg lade ham se mine børn?
Jeg er bange for at de påvirker dem, men at de bare ikke kan sætte ord/vise mig det.. Jeg ønsker at gøre det rigtige for dem!