Hvor meget tøj i str. 50-56-62?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
6 svar
1 synes godt om
21. marts 2017

OscarMor

Hej alle i dejlige kvinder! 

Vi er simpelthen så meget i tvivl omkring hvor meget tøj vi skal købe i henholdsvis størrelse 50, 56 og 62..

Vi have tænkt at vi ville købe 6 bodyer (2 langærmede, 2 ærmeløse og 2 kortærmede), 3 bukser og 3 t-shirts i hver størrelse, men er det for lidt? eller måske for meget?  

Hvor meget købte i/har i købt? - vi vil bare så nødigt købe en helt masse, og så kan vi ikke bruge det, eller stå i den situation at vi ikke har købet nok  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2017

2017morigen

Det kommer helt an på hvor hurtigt baby vokser. Min første fødte var bestemt ikke værd at købe ret meget til i de nævnte str.

Startede i str 56 men kunne måske reelt havde brugt 50 den første uge. Var ikke ret længe i 56 og 62 men kan ikke huske hvor længe præcist. Begyndte på str 74 Ca 3,5månedes alderen. 

Og så fik vi en del i barselsgave i de nævnte str, så jeg ville mene at det nok de du på tænker. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Christabelle

Vi havde rigtig meget tøj i de tre str, men vi fik også en lille fis på 49 cm og 3020 g.

Hun var i str 50 i 2 mdr, 56 i 2,5 mdr og 62 i 2,5 mdr. Kan ikke huske hvor meget i hver, men vi havde i hvert fald til at kunne skifte tøj 2x dagligt i en uges tid uden at skulle vaske �� Og det var rart i starten synes jeg ��

Anmeld Citér

21. marts 2017

Miti's mama

Jeg kan ikke huske det med min første... men her anden gang er hun her ved 5 uger ved at skifte til str 56. MEN, hun gylper simpelthen så meget at jeg skifter tøj på hende (og til tider mig selv), et par gange dagligt. En god hagesmæk (Pippi's trekantede kan anbefales) hjælper lidt på det  Så vil sige det kommer helt an på str, hvor hurtigt barnet vokser, om h*n gylper meget og hvor ofte du kan vaske.

Men hvis du ikke har noget imod at smide en lille maskine over hver anden dag i de par måneder, så tror jeg sagtens du kan klare dig med selv en overgylper  Hvis du ikke er sikker, vil jeg anbefale at købe et par ekstra natdragter med fødder i - de dækker det hele og kan bruges til alt 

Anmeld Citér

21. marts 2017

mija

Selvfølgelig er det fint at have noget i de første par størrelser, men det er ikke værre end at i bare kan købe efter behov efterfølgende. Det er lidt svært at sige på forhånd hvor meget baby har brug for, det finder man vel først ud af når baby vokser Det er så ærgeligt at forkøbe sig, for hold nu op hvor vokser de hurtigt.. Vores datter sprang nærmest str 62 over

Anmeld Citér

21. marts 2017

Venterpålillesøster

Jeg ville nok købe lidt flere langærmede bodyer fra starten  og strømpebukser. Bukser kan altså hurtigt komme til at sidde dumt på en lille bitte baby. Vores datter sked igennem mindst 1 gang om dagen de første 2 måneder så med mindre man gider vaske hele tiden er det altså rart med ekstra tøj. Hun er snart 6 måneder og er i en str 62/68, så jeg synes det tøj jeg har fået købt er brugt okay flittigt. Især nu hvor hun får grød bliver der som regel skiftet engang om dagen, og så er der jo gylp osv 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Alle mine tre piger var 56 cm, så vi har ikke brugt størrelse 50

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.