Vi snakker omkring 200.000 kr vi som minimum selv skal kunne ligge. Det er der ikke nogen i vores familier der lige ligger inde med - meget muligt andres familier har store formuer liggende, jeg kender altså ikke nogen der har.
Og lad nu være med at ligge jer fast i de 10-12.000 når I ikke kender omstændighederne for det beløb her og nu. - beløbet er med mig på barselsdagpenge på grund af sygdom under graviditet og efter en periode uden så mange timer på arbejdet af andre årsager. Når jeg først er tilbage på arbejde igen, fordobler jeg min indkomst, så om to år, når vi i så fald ville have råd til hus, vil det beløb være er helt helt andet.
At flytte væk fra byen for at få noget billigere, vil være ret langt væk. Vi skal ned omkring Ringsted, Køge, Holbæk for at få de billige boliger, og så vil det kræve en bil ekstra for at komme til at fra arbejde, for ikke at tale om at jeg vil miste mit arbejde, da jeg kun kan beholde det så længe jeg bor indenfor tilkaldeafstand på max 10 min. I tilfælde af tekniske problemer der ikke kan løses telefonisk. - Så det er under ingen omstændigheder en løsning.
Ok, vi har faktisk lånt et beløb i den størrelsesorden af familie i forbindelse med huskøb for at undgå banklånet. Så i nogle familier kan det godt lade sig gøre. Og man ved jo ikke, hvem der sidder bag skærmen.
Det samme i forhold til rådighedsbeløbet - jeg kender jo ikke de nærmere detaljer, og ville bare gøre opmærksom på, at det måske kunne blive et problem. Det lader til, at I selv har styr på det, og så er det jo helt fint.
Som du stiller det op, så har i vel reelt set tre muligheder - at flytte hjem til svigerfamilien for at spare op til hus, at flytte i en større og meget dyrere lejlighed, eller at blive i jeres toværelses mens I sparer op.
Af de tre muligheder ville jeg nok vælge at blive i jeres nuværende lejlighed nogle år endnu. Indrette stuen med sovesofa og så give børnene soveværelset. Jeg ville stadig ikke bo sammen med svigerforældrene i en længere periode. Jeg tror virkelig, at det er de færreste, der kan holde det ud i længden.