Hej,
Jeg håber på nogle gode råd efter min og mandens episode her til morgen. Jeg vil forsøge at forklare hvad der skete:
Vi har to børn, en på fem og en på to og jeg er højgravid med nummer tre.
Den på to og mig selv er pt syge med influenza. Det har betydet meget afbrudt søvn for mig, da den på to er vågnet rigtig ofte i løbet af natten og har grædt meget. Jeg er træt i forvejen da jeg har termin om ikke så længe. Manden vågner ikke om natten hvis der er noget med børnene, så det er næsten altid mig der har de natlige opgaver, da det nærmest er umuligt at vække ham for at få ham ud af sengen.
Den på to vågnede så her til morges og var tørstig og ville rigtig gerne stå op med det samme. Jeg spørger manden, der nu er vågnet, om han kan stå op med den på to, da jeg er virkelig træt. "Ja det skal jeg nok", svarer han.
Jeg lægger mig derefter til at sove igen, men den på to råber mor, mor, stå nu op. Der er nu gået et kvarters tid, og jeg kigger over på manden, der ligger under dynen med mobilen og kigger facebook igennem.
Jeg står derfor op med den på to, og i forbifarten får jeg sagt til manden "træls at du ikke kunne stå op".
Han farer derefter op som et lyn, og i det samme øjeblik vågner den på fem og råber "er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget tøj". Han går derefter ind og hjælper den på fem, og jeg kan høre ham sige "for fanden, du har alt for meget tøj. Hvorfor i helvede har du så meget tøj". Den på fem svarer "hvorfor er du så sur, far?" Hvortil han svarer "ja det må du spørge din mor om. Det er hende der altid skal skabe problemerne".
Jeg går derefter ind til dem og siger til manden "kan du lade være med at snakke sådan med børnene. Det er ikke ok." Hvortil han råber, ja nærmest skriger "ja jeg er for helvede altid et problem. Stop dig så! Du er forskruvet oppe i hovedet". Jeg får tårer i øjnene, og han råber derefter "ja kom, græd nu bare. Det er det du altid gør"(det er ikke første gang han gør sådan). Hvorefter den på fem siger "far, kan du så være sød ved mor". Jeg tager så børnene med ind i et andet rum, og den på fem siger "jeg hader når far er sådan. Du må ikke være ked af det mor. Jeg håber at far snart bliver i bedre humør".
Jeg fik derefter lavet morgenmad til børnene, og vi hygger nu. Manden har ikke sagt noget til mig siden, og det er 2-3 timer siden episoden.
Hvad ville i have gjort? Og hvad tænker i om hele episoden?