Rugemor ? tilladt ? Lovgivning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej.

Er der nogen er der kender noget til regler omkring rugemor i danmark, hvis man selv har ægget og sæddonor og det f.eks er ens søster eller veninde der bærer barnet gennem graviditeten.

Jeg kan ikke finde noget omkring lovgivningen omkring dette. Er der nogen der kan hjælpe ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hej.

Er der nogen er der kender noget til regler omkring rugemor i danmark, hvis man selv har ægget og sæddonor og det f.eks er ens søster eller veninde der bærer barnet gennem graviditeten.

Jeg kan ikke finde noget omkring lovgivningen omkring dette. Er der nogen der kan hjælpe ?

http://www.babyklar.dk/behandling/rugemor-lovgivning.html

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

http://www.babyklar.dk/behandling/rugemor-lovgivning.html

Der står bare følgende som jeg syntes modsiger hinanden.

I Danmark er det også forbudt at formidle kontakt mellem et barnløst par og en rugemor. Ligesom det heller ikke er lovligt for en læge at befrugte en rugemor.

Det betyder, at det rent praktisk næsten er umuligt at finde en rugemor i Danmark, medmindre en veninde eller et familiemedlem melder sig på banen.

Der står familie eller veninde f.eks må frivilligt, men samtidig står der en læge ikke må befrugte ægget. Hvordan kan det så lige lade sig gøre ?

Mit problem er jeg måske har væske på æggeleder og livmoder som ikke kan fjernes, derfor tænker jeg disse baner. Med mit eget æg og sæddonor som jeg i forvejen bruger i mine forsøg i det offentlige. Jeg har kun 1 forsøg tilbage, og jeg frygter det ikke skal lykkedes for mig.

Anmeld Citér

18. marts 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej.

Det er ikke lovligt i danmark. 

Man må ikke modtage både æg og sæd fra andre. Så skal man til udlandet  

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er ikke lovligt i danmark. 

Man må ikke modtage både æg og sæd fra andre. Så skal man til udlandet  

Æggene har jeg også selv. det er kun fordi min livmoder og æggeleder måske har væske på sig som ikke kan fjernes jeg tænker i disse baner.

Så æg er mine egne og en sæddonor som jeg bruger alligevel i det offentlige lige nu.

Eneste en rugemor skulle, bare at være barnet.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Æggene har jeg også selv. det er kun fordi min livmoder og æggeleder måske har væske på sig som ikke kan fjernes jeg tænker i disse baner.

Så æg er mine egne og en sæddonor som jeg bruger alligevel i det offentlige lige nu.

Eneste en rugemor skulle, bare at være barnet.

Rugemoderen skal jo modtage både fremmede æg og fremmed sæd. 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Rugemoderen skal jo modtage både fremmede æg og fremmed sæd. 

Men barnet er jo ikke rugemorens men kun bærer af barnet. 

Anmeld Citér

18. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Men barnet er jo ikke rugemorens men kun bærer af barnet. 

Og netop derfor er det ulovligt. Havde din veninde eller søster brugt sit eget æg og være villig til at bortadopterer det til dig bagefter. Så er det lovligt. 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Og netop derfor er det ulovligt. Havde din veninde eller søster brugt sit eget æg og være villig til at bortadopterer det til dig bagefter. Så er det lovligt. 

Okay på den måde. tak for svaret.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Hej.

Prøv at læs med på den fantastiske blog Fyrstenogfruen  Der har søsteren født fruens første barn Ane 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.