Hjælp til en mere reglmæssig cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. marts 2017

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen som har nogle gode råd til at få en mere reglmæssig cyklus efter p-pille stop. 

Jeg stoppede med p-piller i november, hvor min efterfølgende cyklus var ganske normal på 31 dage. Min næste cyklus var på 41 dage, men har en mistanke om at det var fordi jeg havde en bio, da jeg nemlig fik en svag positiv test. I den her cyklus er jeg nu på dag 34 og har stadig ikke set skyggen af min mens. Jeg har ubehag i underlivet/maven som hvis jeg skulle have mens eller muligvis gravid, men mine tests er negative. Det er et ubehag jeg ikke har noget imod, hvis det da bare betød at jeg fik min mens. Men nu har det stået på i en god uge, så er der nogen som har gode råd til at få en mere reglmæssig cyklus??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

Sjwf

Jeg tror desværre ikke man rigtig kan gøre så meget, jeg stoppede også med p-piller i november, har haft cyklus på 31-35 dage. 

Men første gang jeg stoppede med p-piller for at blive gravid kunne det svinge mellem 30 og 40 dage hvilket var meget frusterende, for man troede jo hele tiden at jeg var gravid... 

giv det tid, tror jeg er det bedste man kan gøre ☺

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

Sjwf skriver:

Jeg tror desværre ikke man rigtig kan gøre så meget, jeg stoppede også med p-piller i november, har haft cyklus på 31-35 dage. 

Men første gang jeg stoppede med p-piller for at blive gravid kunne det svinge mellem 30 og 40 dage hvilket var meget frusterende, for man troede jo hele tiden at jeg var gravid... 

giv det tid, tror jeg er det bedste man kan gøre ☺

Det er lige præcis det der er så super frustrerende, at jeg tror at jeg er gravid. Og det er også ret dyrt i graviditetstest 

Hvor længe gik der inden din cyklus blev nogenlunde reglmæssig første gang? Og er den blevet reglmæssig den her gang endnu?

Anmeld Citér

18. marts 2017

2017morigen

Hvis du kan huske fra før du tog p-piller var dine cyklus er regelmæssig? 

Mine bliver aldrig regelmæssigt og jeg har mange års overblik da jeg har brugt kobbersprial som ikke påvirker cyklus. 

Mine cykluser har gjort at jeg har testet på Ca. 40-45 plus og så Ca. 1 gang om ugen til mens. Ellers hvis manden har ville gramse lidt på brysterne og det har givet mig en næsten ustyrlig trang til at stikke ham en kassen fordi de er ømme. 

Generalt set så ligger mine cykluser på på par og 30 til par og 40 dage men enkelte afstikker i begge retninger. Tror den længste cyklus var nogle 70 dage. Samtidig med så er cykluserne i den korte ende om sommeren og i den længe ende om vinteren. 

Men jeg er blevet gravid 3 gange på trods af de trælse cykluser. Jeg har et barn og er gravid med det næste

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Hvis du kan huske fra før du tog p-piller var dine cyklus er regelmæssig? 

Mine bliver aldrig regelmæssigt og jeg har mange års overblik da jeg har brugt kobbersprial som ikke påvirker cyklus. 

Mine cykluser har gjort at jeg har testet på Ca. 40-45 plus og så Ca. 1 gang om ugen til mens. Ellers hvis manden har ville gramse lidt på brysterne og det har givet mig en næsten ustyrlig trang til at stikke ham en kassen fordi de er ømme. 

Generalt set så ligger mine cykluser på på par og 30 til par og 40 dage men enkelte afstikker i begge retninger. Tror den længste cyklus var nogle 70 dage. Samtidig med så er cykluserne i den korte ende om sommeren og i den længe ende om vinteren. 

Men jeg er blevet gravid 3 gange på trods af de trælse cykluser. Jeg har et barn og er gravid med det næste

Ja det var de. De var på 31 dage, dog kunne de variere med 1 dag eller to. Men ellers meget reglmæssige.

Har du så kunne regne ud hvornår du har ÆL? Jeg har nemlig de sidste to cykluser testet positiv for ÆL ca. 14 dage efter første mens dag. Men så er det jo bare at der går mega lang tid inden mens kommer. Og synes jeg har læst flere steder at det oftest er tiden før ÆL der kan variere end tiden efter ÆL og før din mens. Altså at det er mere sikkert at du får din mens ca 14 dage efter din ÆL.

Anmeld Citér

18. marts 2017

2017morigen

Anonym skriver:

Ja det var de. De var på 31 dage, dog kunne de variere med 1 dag eller to. Men ellers meget reglmæssige.

Har du så kunne regne ud hvornår du har ÆL? Jeg har nemlig de sidste to cykluser testet positiv for ÆL ca. 14 dage efter første mens dag. Men så er det jo bare at der går mega lang tid inden mens kommer. Og synes jeg har læst flere steder at det oftest er tiden før ÆL der kan variere end tiden efter ÆL og før din mens. Altså at det er mere sikkert at du får din mens ca 14 dage efter din ÆL.

Jeg har aldrig gået op i æl og har ikke brugt tests. Især fordi de er lidt kompliceret bruge da en streg jo ikke er lig med positiv men noget med at de skal være lige kraftig. Jeg set en del på diverse foraer på nettet. 

Men jeg har lagt mærke til at jeg ofte i cyklus  har en periode på 1 døgn til 1,5 hvor manden er meget interessant og min lyst er meget stor. Mens kommer Ca. 14 dage efter. Det var mest tydeligt da jeg var gravid med den første. Der passede det med terminsdato. 

Men så vidt jeg husker så kan cyklus være op til et halvt år om at stabilisere sig samt at det er ret normalt ikke at blive gravid lige med det samme. Kan ikke lige huske tallene i hovedet. 

Anmeld Citér

18. marts 2017

pb2017

Jeg havde en lidt uregelmæssig cyklus på 27-35 dage, men begyndte så at tage kelpasan piller, og derefter blev min cyklus regelmæssig på 28-29 dage  Ved ikke om det virker efter p-piller, men det er vel et forsøg værd? Det er nogle naturpiller, så det kan da ikke skade 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.