Graviditetstest - blod i urin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.164 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. marts 2017

Vitani

Hej! 

Jeg er lykkelig over en positiv graviditetstest, men har nu blod i urinen.

( det kan ikke ses når jeg " tørrer mig" og heller ikke i underbukserne)

Er meget nylig gravid ( ægløsning 26 feb) og er nu bekymret for blod? Ved i hvad det kan betyde? Derudover, skal man først tage til lægen efter uge 6, eller er før OK.?

Tak for svar!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

UnderCover37

n af de hyppigste årsager til blod i urinen er en blærebetændelse - og uanset årsagen og om du er gravid eller ej bør du kontakte lægen mhp en undersøgelse og behandling.

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

16. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har lige selv haft blod i urinen og det var en slem blærebetændelse 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Vitani

Tak for svar! ringer til lægen i morgen.

jeg skal ikke tisse mere end normalt og har ingen smerter. - stadig blærebetændelse?

Håber ikke blodet kan ændre resultatet i graviditetstesten..!

Anmeld Citér

17. marts 2017

HPH

Vitani skriver:

jeg skal ikke tisse mere end normalt og har ingen smerter. - stadig blærebetændelse?

Blærebetændelse kan ikke mærkes når du er gravid, det er ihvertfald min oplevelse.

få afleveret den urinprøve så det kan blive afgjort.

jeg fik lavet en i sidste uge. Den viste ingen blærebetændelse med spor af blod. Min læge sagde det var typisk for gravide pga sarte slimhinder. Men det er altså ikke blod som kan ses i urinen.

Anmeld Citér

17. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Vitani skriver:

Jeg fandt kun ud af jeg havde blærebetændelse ved et tilfælde da jeg netop ikke kunne mærke det eller skulle tisse mere ind normalt 

Og par dage efter begyndte jeg at tisse blod 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Somatel

Bare lige et nysgerrigt spørgsmål, har du spist rødbeder???

Anmeld Citér

17. marts 2017

Beti89

Jeg var til 1. Graviditetsundersøgelse hos lægen, hvor der åbenbart også var blod i urinen og 2 hvide blodlegemer så hun spurgte om jeg havde haft svie ved vandladning el noget og der har jeg ik og så sagde hun så skulle jeg ikke behandles. Er det normalt? Bliver pludselig nervøs nu  Kan det skade Barnet? Så vidt jeg kan læse er det normalt ikke at ha nogen symptomer på det 

Anmeld Citér

17. marts 2017

WantingBaby2012

Vitani skriver:

Jeg har haft blærebetændelse 3 gange i denne graviditet (er nu 39+0) og første gang havde jeg så mange smerter at jeg troede, at nu var jeg igang med at abortere... 

2. gang blærebetændelse var jeg slet ikke i tvivl, det gjorde ondt når jeg tissede og jeg skulle tisse konstant! 

3. gang var samme scenarie...

Så vil bare sige, at det ikke er alle, som går helt symptomfri bare fordi man er gravid.. Men ja, det er rigtig at nogle gravide slet ikke bemærker det.. Jeg har dog ikke oplevet blod nogle af gangene, men hvis jeg var dig, ville jeg også lige ringe til lægen og blive tilset 

Held og lykke med graviditeten - håber den bliver hvor den skal 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.