Pottetræning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
12 svar
9 synes godt om
16. marts 2017

AnoMom

Hvornår begyndte i at introducerer jeres børn for potten eller toilettet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

baby_drømme

AnoMom skriver:

Hvornår begyndte i at introducerer jeres børn for potten eller toilettet?

Da min søn var 2 blev han introduceret for potten, dog er den brugt meget lidt, da toilettet var mere spændende  

Anmeld Citér

16. marts 2017

Soonmom

Jeg tænker at starte lige så stille når min søn er 2 år, hvis han er moden nok 

Anmeld Citér

16. marts 2017

MoarMoar

Vi har haft potten fremme fra omkring 1 års aldren. Begge børne smide bleen da de var 2,5 år. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

A-1995

Vi pottetræner ikke som sådan. Min ældste bad selv om at få bleen af da han var 2.2 år- så bleen kom af og han lærte så at bruge toilettet. 

Lillebror er 15 mdr- han har idag siddet på potte for første gang nede i dagplejen men det er ikke noget vi gør i herhjemme før han selv beder om det ��

Anmeld Citér

16. marts 2017

AnoMom

Tak for jeres svar.  

T er 19 mdr og har overvejet om jeg skulle prøve at vise ham potten. Men vil heller ikke presse ham jo. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Josephinesmor

Vi begyndte med potte så snart min dater ku sidde selv, hun smed bleen med 14 mdr og min søn da han var 2. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

MiniMe2005

Vi begyndte også at sætte vores på potten, da han kunne side selv. Ikke for at decidere pottetrænede, men mere så han vænner sig til den. Han har hverken tisset eller lavet lort på den, men han sidder på den og hygger sig :-) Han er 10 måneder nu.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Mortilah

Vi har haft potten fremme hele tiden pga storebror (han var 2 år) så blev der hurtigt kamp om potten og vi var nød til at købe en extra fordi lillesøster elsker at sætte sig på den. Det er gået godt utallige gange, men det virker ik somom hun virkelig forstår... 15 mdr er hun nu. Men hun er helt klar over det er hendes og at man tisser i potten..ingen pres eller træning herfra. Men ligesom hun elsker sit køkken og støvsuger- elsker hun også at efterligne det at sidde på potte..:-) jeg kan ikke se hvordan det skulle skade at have potte fremme. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn blev sat på potten for første gang som 4 mdr gammel, han kom på, på faste tider (når han vågnede morgen, ammet, leget, sovet til middag, været på tur og leget) han blev renlig om dagen som 1 år og 6 måneder, han kunne babytegn, så han kunne selv give udtryk for at han skulle tisse eller lave stort og havde derfor ingen uheld fra han smed den om dagen. Som 2 årig turde vi smide den helt til nat, da han sov i vores seng, turde vi ikke før vi var 100% sikre på han ikke ladet vandet om natten (han havde tør ble i tre måneder om natten da vi turde undlade han fik den på)

han viste på ingen måde tegn på at han var klar til potte træning som 4 måneder gammel, det var en beslutning vi tog som forældre at det var en god ide, da det var det man gjorde i gamle dage og stadig gør i en del lande for at lære ungerne at blive renlig. Det stortset kun de udviklede lande som har børn der er så store før de er blevet renlige og vi satte som forældre spørgsmålstegn ved den store økonomiske gevinst de store ble firmaer har ved at børn bruger ble og især så længe, og vi fandt ud af at i mange afrikanske lande, Kina og Japan, der blev børn normalt renlige fra 1 års alderen, det skabte interesse for os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.