Lavere blodtryk og hovedpine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2017

HvidSne

Hej,

jeg har de sidste par uger døjet med lidt hovedpine (er 24+2) og var i går til lægen for at få det tjekket. Min urin var normal, så ikke sukkersyge eller svangerskabsforgiftning. Hun mente, jeg nok ikke havde drukket nok væske, så det vil jeg prøve at være obs på.

Jeg måler blodtryk hjemmefra, da jeg har kittelblodtryk (eller rettere: jeg spænder så meget, når en læge forsøger at måle mit blodtryk, at maskinen intet registrerer). De sidste målinger har ligget på omkring 69/109, og det gav min læge udtryk for, var lavt og evt. kunne bidrage til hovedpinen. Jeg troede så ikke, det var lavt, men snarere ret normalt? Jeg har forsøgt at google mig frem til det, men kan ikke lige finde et svar på, om det er lavt, og om det eventuelt kan bidrage til mine hovedpiner. Måske er der nogen her, som ved noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

Miti's mama

Det lyder lidt lavt. Men mit blodtryk er også lavt generelt, og forbliver det selvom jeg er gravid. Har også døjet meget med hovedpine og træthed under graviditet pga af det. Ekstra vand kan hjælpe, ellers sørg for at du tager dine jernpiller, og at du ikke tager dem sammen med nogle mælkeprodukter eller kalkpiller (kalk modvirker jern). Det sidste havde jeg ikke lige registreret man ikke skulle, og det gjorde en kæmpe forskel for mig 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

Jeg fik også målt mit blodtryk til 65/90, hvilket ifølge lægen var ret lavt. Jeg døjede på det tidspunkt også med hovedpine HVER dag, så der kan måske godt være en sammenhæng. Efter jeg kom i uge 10 begyndte jeg på jernpiller (Amino jern) og hovedpinen kommer herefter meget sjældnere. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

HvidSne skriver:

Hej,

jeg har de sidste par uger døjet med lidt hovedpine (er 24+2) og var i går til lægen for at få det tjekket. Min urin var normal, så ikke sukkersyge eller svangerskabsforgiftning. Hun mente, jeg nok ikke havde drukket nok væske, så det vil jeg prøve at være obs på.

Jeg måler blodtryk hjemmefra, da jeg har kittelblodtryk (eller rettere: jeg spænder så meget, når en læge forsøger at måle mit blodtryk, at maskinen intet registrerer). De sidste målinger har ligget på omkring 69/109, og det gav min læge udtryk for, var lavt og evt. kunne bidrage til hovedpinen. Jeg troede så ikke, det var lavt, men snarere ret normalt? Jeg har forsøgt at google mig frem til det, men kan ikke lige finde et svar på, om det er lavt, og om det eventuelt kan bidrage til mine hovedpiner. Måske er der nogen her, som ved noget?

Du mener forhåbentligt 109/69?

Det er ikke specielt lavt i den forstand, at det burde ikke give symptomer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.