Eksperthjælp: Alder på baby og uro.Du har ikke nævnt hans fødselsvægt og nuværende vægt.Derfor går jeg udfra han trives fint og følger sin kurveDet er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. marts 2017

Lisbeth Jess

Hej.
Jeg har to spørgsmål.
det første er alder, hvornår regner jeg denne, hvis det er i uger er min dreng 10 uger talt fra dagen han blev født, men hvis det er datoen så er han 2 måneder og 12 dage?

Det andet er at min dreng i sine vågne perioder spjætter helt vildt som om han er hyperaktiv, er i tvivl hvordan jeg skal tolke dette, har prøvet at amme, det vil han ikke, hvis jeg prøver at ligge ham bliver han sur (han ser heller ikke træt ud, gnider sig i øjnene eller gaber)

Lisbeths svar

Hej!

tillykke med din lille søn.

Alderen på de små Babyer regner vi oftest i uger.det passer fint din søn er 10 uger , sikkert født den ca2/1.

iflg hans fødselsdato er han 2 måneder og tolv dage.

Jeg mangler hans fødselsvægt og nuværende vægt.Formoder han er født til termin og trives fint.D.vs han følger sin kurve?

Det er helt normalt.

et så lille barn giver spjæt fra sig. Både når de er vågne og i søvne.

De små kan lide at være omsluttet,svøb ham i en ble eller hav ham i en vikle.Det giver tryghed når de er tæt på mor eller far.

Det er en rivende udvikling der er i gang med ham. Han  er begyndt at småpludre tilbage til jer når I snakker.Han smiler og bevæger sig mere.Derfor bliver han hurtigere træt og urolig.

Kropskontakt giver ro til ham.

Forsat held og lykke med ham

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

brevkassen-38519

Hej igen

Han vejen 4220g ved fødsel og vejer lige omkring 6500g nu. Han er 63 lang. Så han tager godt på og har de våde bleer han skal have i løbet af dagen. 

Oplever bare at han bliver sur når jeg prøver at have ham tæt i længere tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.