Gravid i fuld narkose - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.130 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej alle 

Hvis nogen ved hvem jeg er, så schh

jeg har for nylig opdaget jeg er gravid , er 5+2, og skal i fuld narkose når jeg er ca 4-5 måneder henne(har ikke fået tiden endnu), og jeg er godt nok trykket ved tanken  Jeg har været i fuld narkose før, og dét i sig selv har jeg det ok med, men med en bebse i maven?  

Årsagen er at jeg har rygende tandlægeskræk, går ved en special tandpleje på et hospital. Min tandlæge har over 3 gange forsøgt at rodbehandle en af mine tænder, men kan ikke få dræbt nerverne, og det er afsindigt smertefuldt. Hun har nu sagt stop, at tanden enten skal hives ud eller jeg skal i fuld narkose, og hun vil meget nødig hive tanden ud da jeg så mangler en tyggeflade i den ene side - tanden ovenover er nemlig blevet hevet ud. Og nu er jeg så blevet gravid. Narkoselægen havde først sagt nej, men da tandlægen så havde forklaret ham problemet havde han sagt at jo så skulle jeg, men at det skulle vente til jeg var over de første skrøbelige måneder, han tænker de første 12 uger, går jeg ud fra. Jeg tænkte først at det da så måtte vente til jeg havde født og så håbe på jeg ikke fik ondt, men det er vist noget med at det også kan give en betændelses tilstand i tanden/kæben og det har jeg eller bebse heller ikke godt af...

Nogen der har været i fuld narkose mens de var gravide? 

Åh jeg ved sku ikke... jeg har ikke haft ondt i den i 3 uger ca nu, men før det havde jeg nogle rigtigt trælse uger med smerter... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2017

Flødebollen

Anonym skriver:

Hej alle 

Hvis nogen ved hvem jeg er, så schh

jeg har for nylig opdaget jeg er gravid , er 5+2, og skal i fuld narkose når jeg er ca 4-5 måneder henne(har ikke fået tiden endnu), og jeg er godt nok trykket ved tanken  Jeg har været i fuld narkose før, og dét i sig selv har jeg det ok med, men med en bebse i maven?  

Årsagen er at jeg har rygende tandlægeskræk, går ved en special tandpleje på et hospital. Min tandlæge har over 3 gange forsøgt at rodbehandle en af mine tænder, men kan ikke få dræbt nerverne, og det er afsindigt smertefuldt. Hun har nu sagt stop, at tanden enten skal hives ud eller jeg skal i fuld narkose, og hun vil meget nødig hive tanden ud da jeg så mangler en tyggeflade i den ene side - tanden ovenover er nemlig blevet hevet ud. Og nu er jeg så blevet gravid. Narkoselægen havde først sagt nej, men da tandlægen så havde forklaret ham problemet havde han sagt at jo så skulle jeg, men at det skulle vente til jeg var over de første skrøbelige måneder, han tænker de første 12 uger, går jeg ud fra. Jeg tænkte først at det da så måtte vente til jeg havde født og så håbe på jeg ikke fik ondt, men det er vist noget med at det også kan give en betændelses tilstand i tanden/kæben og det har jeg eller bebse heller ikke godt af...

Nogen der har været i fuld narkose mens de var gravide? 

Åh jeg ved sku ikke... jeg har ikke haft ondt i den i 3 uger ca nu, men før det havde jeg nogle rigtigt trælse uger med smerter... 

Ring til tandlægen - jeg tror ikke jeg ville være tryg ved det. Faktisk slet ikke

Anmeld Citér

14. marts 2017

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Ring til tandlægen - jeg tror ikke jeg ville være tryg ved det. Faktisk slet ikke

Det er jo netop tandlægen jeg har snakket med og hende der har snakket med narkoselægen. 

Jeg havde egentligt fået en tid her i marts, men måtte jo ringe og melde fra, hvor klinikassistenten så ville snakke med tandlægen og tandlægen har så snakket med narkose lægen, og har så ringet tilbage til mig 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har været i fuld narkose, mens jeg var gravid. Man forsøger som udgangspunkt at undgå det, men er det nødvendigt, så kan det lade sig gøre. Der er forskellige midler, man kan bedøve med, og nogle er bedre egnet til gravide end andre. Men det har en narkoselæge fuld styr på.

Anmeld Citér

16. marts 2017

tweety2060

Jeg var i fuld narkose da jeg var 12. Uger henne og min søn er 2 år idag 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Anonym

Anæstesiologer er mine nærmeste samarbejdspartnere til daglig og jeg ville være fuldstændig tryg ved at overlade dem ansvaret for mig og min gravide mave. Det er dygtige, omhyggelige og samvittighedsfulde mennesker - alle dem jeg kender - og de har styr på det.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Snoopy77

Jeg blev semi-akut opereret i maven da jeg var 20 uger henne. Jeg var lidt nervøs pga graviditet, men de ville jo ikke gøre det hvis det ikke var forsvarligt. Tænker dog ikke de vil gøre det hvis det ikke er absolut nødvendigt, så hvis dit gebis kan vente, så vent 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym trådstarter

Undskyld manglende svar, jeg havde ikke fået notifikationer.

men tak for jeres svar! Jeg kender INGEN der har været i fuld narkose som gravid, så jeres svar beroliger 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld manglende svar, jeg havde ikke fået notifikationer.

men tak for jeres svar! Jeg kender INGEN der har været i fuld narkose som gravid, så jeres svar beroliger 

Jeg har også været i fuld narkose pga. akut operation i1. trimester. De har fuldstændig styr på hvad de må bruge til gravide, og de har gentaget 100 gange over for mig, at jeg ikke skal være nervøs. Der er andre procedurer for gravide, så du skal bare være rolig. Selvfølgelig udfører de kun operationer i fuld narkose, hvis det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.