AnoMom skriver:
Jeg tænker du skal have fat i en psykolog der kan hjælpe dig gennem processen inden det tager overhånd. Hording er bestemt ikk noget at spøge med og det kræver prof hjælp at lærer at bearbejde de tanker og følelser der er ved udsmidning.
Tvivler på nogen herinde kan hjælpe dig med mindre de selv har haft hording inde på livet. For ingen forstår det rigtig og vil råde dig til "bare at smide ud".
Når man ser de amerikanske programmer horders så ser man jo virkelig hvor ekstremt det kan blive hvis ikk man får hjælp i tide.
Ønsker dig alt det bedste
Helt enig her.
Jeg tror, at mange mennesker oplever, hvad du beskriver, i mindre grad, men hvis det fylder to hele værelser, og hvis det påvirker dig i så høj grad, som det lyder som om, så lyder det en smule mere massivt end "normalen". Man kan generelt set sige, at det er et problem, der bør løses, hvis det mindsker din livskvalitet betydeligt - enten fordi du selv reagere negativt på det, eller fordi det skaber problemer ift din relation til omverdenen (mand, børn, familie, venner el.l.)
Jeg kender mange, som lider af en eller anden form for OCD, som har haft stor glæde af psykologhjælp, støttegrupper mv. I mange byer er der specifikke tilbud til borgerne - prøv at Google-søge på din by + ocd+ tilbud fx. og se, om der ikke dukker et tilbud op, som du potentielt kan gøre brug af. Og så kom forbi din læge og fortæl om din situation, og at du kender til disse tilbud (eller spørg, om han/hun kender til nogen), som du mener ville være godt for dig.
Alt det bedste til dig og husk, at det ikke er noget at skamme sig over - der er mange med OCD blandt de klogeste, smukkeste og mest betænksomme mennesker, jeg kender.