Ocd horder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2017

Anonym trådstarter

hej kvinder

har brug for råd hvis i kan.

jeg lider af OCD, og jeg gemmer mange ting, fordi de har en form for værdi for mig, jeg er bare kommet dertil hvor jeg kan mærke en negativ energi i at have så mange ting, jeg har 2 rum fyldt med gemmer ting og ting jeg skal sælge, og min lejlighed roder altid fordi der ikke er plads. Vi er flyttet fra en 4 værelses lejlighed på 90 kvm. ned til en lille 3 værelses på 60 kvm. så pladsen er ikke den samme. Jeg prøver at smide ting ud, men kan mærke det går for langsomt. prøver mit bedste for ikke at købe nyt hjem og det går også rigtigt godt, men ved bare ikke hvordan jeg kan komme i bund. 

jeg er begyndt at føle det tager alt min energi, og mangler overskud til min datter pga. det.

jeg er en person der godt kan lide få og simple ting og at der er meget åbent, og det er der ikke her.

er der nogen som kan give mig råd til hvordan man kan komme igennem det, og blive bedre til at smide ud. nogen som måske har siddet ligesom mig...

er anonym fordi jeg ikke er stolt af jeg ikke kan smide ud og det har taget sådan overhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

hej kvinder

har brug for råd hvis i kan.

jeg lider af OCD, og jeg gemmer mange ting, fordi de har en form for værdi for mig, jeg er bare kommet dertil hvor jeg kan mærke en negativ energi i at have så mange ting, jeg har 2 rum fyldt med gemmer ting og ting jeg skal sælge, og min lejlighed roder altid fordi der ikke er plads. Vi er flyttet fra en 4 værelses lejlighed på 90 kvm. ned til en lille 3 værelses på 60 kvm. så pladsen er ikke den samme. Jeg prøver at smide ting ud, men kan mærke det går for langsomt. prøver mit bedste for ikke at købe nyt hjem og det går også rigtigt godt, men ved bare ikke hvordan jeg kan komme i bund. 

jeg er begyndt at føle det tager alt min energi, og mangler overskud til min datter pga. det.

jeg er en person der godt kan lide få og simple ting og at der er meget åbent, og det er der ikke her.

er der nogen som kan give mig råd til hvordan man kan komme igennem det, og blive bedre til at smide ud. nogen som måske har siddet ligesom mig...

er anonym fordi jeg ikke er stolt af jeg ikke kan smide ud og det har taget sådan overhånd

Jeg tænker du skal have fat i en psykolog der kan hjælpe dig gennem processen inden det tager overhånd. Hording er bestemt ikk noget at spøge med og det kræver prof hjælp at lærer at bearbejde de tanker og følelser der er ved udsmidning. 

Tvivler på nogen herinde kan hjælpe dig med mindre de selv har haft hording inde på livet. For ingen forstår det rigtig og vil råde dig til "bare at smide ud". 

Når man ser de amerikanske programmer horders så ser man jo virkelig hvor ekstremt det kan blive hvis ikk man får hjælp i tide. 

Ønsker dig alt det bedste 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
AnoMom skriver:

Jeg tænker du skal have fat i en psykolog der kan hjælpe dig gennem processen inden det tager overhånd. Hording er bestemt ikk noget at spøge med og det kræver prof hjælp at lærer at bearbejde de tanker og følelser der er ved udsmidning. 

Tvivler på nogen herinde kan hjælpe dig med mindre de selv har haft hording inde på livet. For ingen forstår det rigtig og vil råde dig til "bare at smide ud". 

Når man ser de amerikanske programmer horders så ser man jo virkelig hvor ekstremt det kan blive hvis ikk man får hjælp i tide. 

Ønsker dig alt det bedste 

Helt enig her.

Jeg tror, at mange mennesker oplever, hvad du beskriver, i mindre grad, men hvis det fylder to hele værelser, og hvis det påvirker dig i så høj grad, som det lyder som om, så lyder det en smule mere massivt end "normalen". Man kan generelt set sige, at det er et problem, der bør løses, hvis det mindsker din livskvalitet betydeligt - enten fordi du selv reagere negativt på det, eller fordi det skaber problemer ift din relation til omverdenen (mand, børn, familie, venner el.l.)

Jeg kender mange, som lider af en eller anden form for OCD, som har haft stor glæde af psykologhjælp, støttegrupper mv. I mange byer er der specifikke tilbud til borgerne - prøv at Google-søge på din by + ocd+ tilbud fx. og se, om der ikke dukker et tilbud op, som du potentielt kan gøre brug af. Og så kom forbi din læge og fortæl om din situation, og at du kender til disse tilbud (eller spørg, om han/hun kender til nogen), som du mener ville være godt for dig.

Alt det bedste til dig og husk, at det ikke er noget at skamme sig over - der er mange med OCD blandt de klogeste, smukkeste og mest betænksomme mennesker, jeg kender.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Anonymor

Jeg er helt enig. Du skal snakke med en professionel, du skal ikke spørge på et internetforum, der ikke er inde i din sag. I værste fald får du råd, som er i direkte modstrid med den måde, man ville tilgå det, når du har OCD. Prøv at booke en tid hos en læge i første omgang. Men super sejt du kan se, at du har brug for hjælp!

Anmeld Citér

14. marts 2017

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres råd. Vil prøve at google lidt rundet idag og se mine muligheder. Ved bare det skal vendes om nu og det kan næsten ikke ske for hurtigt. 

Har godt set de programmer heldigvis er det ikke så slemt hos mig endnu, heldigvis. 

Men vil ihvertfald prøve og se hvilken hjælp der er at hente. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Mange tak for jeres råd. Vil prøve at google lidt rundet idag og se mine muligheder. Ved bare det skal vendes om nu og det kan næsten ikke ske for hurtigt. 

Har godt set de programmer heldigvis er det ikke så slemt hos mig endnu, heldigvis. 

Men vil ihvertfald prøve og se hvilken hjælp der er at hente. 

Lyder som en god ide. Rigtig flot at du erkender du har et problem og søger hjælpen. Det er første skridt på vejen  

du er heldigvis ikke så langt ude endnu. Men husk at de startede også et sted. Og så langt skal du slet ikke ud. Så igen. Flot du gør noget nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.