Madspild i hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
8 svar
9 synes godt om
10. marts 2017

Yir

Hej alle på Baby.dk

Vi er en gruppe på et gymnasium, der er igang med at lave et projekt om madspild. 

Vi vil gerne udvikle en app, der skal reducere madspild. 

Hvis i har tid og lyst må i meget gerne svare på vores spørgeskema om madspild:

https://da.surveymonkey.com/r/DVBW8QY

Mange tak, og hav en god dag .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2017

lineog4

Svaret, men lidt skægt man skal spise ude minimum en gang om ugen. Der går mange uger imellem vi spiser ude 

Anmeld Citér

10. marts 2017

B&J

Jeg går meget op i madspild men har ikke behov for en app så kan ikke svare på jeres spørgeskema fordi man skal sætte forskellige tal i en af dem hvor jeg kun har lyst til at sætte 1

og spiser ude hedder 1-2 gange om månede og i skriver uge. Så der kan jeg ikke svare 

Anmeld Citér

10. marts 2017

(august)

Så er der svaret på jeres spørgsmål, men vi spiser måske ude 5 gang om ÅRET. 

Anmeld Citér

10. marts 2017

Frk.S

Jeg synes også jeres spørgeskema er meget "låst"

Men herhjemme går vi meget op i madspild. Vi laver madplan hver uge og går meget op i at få tømt ud i køleskabet i de retter vi laver. Fordi det er nemmere for os i hverdagen, går vi bevidst efter at lave store portioner så der er til 2 dage. Skulle der være en mindre rest, vil jeg ofte spise den til frokost næste dag. Hvis noget ikke skal bruges de nærmeste dage, så ryger det som oftest i fryseren til det kan/skal bruges. 

Vi kigger også efter de ting i supermarkedet som er sat godt ned i pris fordi det snart bliver for gammelt. Hvis vi alligevel skal bruge det samme dag, så sparer vi gerne de penge og afhjælper at butikken smider for meget ud.

Generelt smider vi ikke ret meget mad ud. 

Og vi spiser altså heller ikke ude hver uge - højest en gang om måneden.

Anmeld Citér

10. marts 2017

EnGodMor

Yir skriver:

Hej alle på Baby.dk

Vi er en gruppe på et gymnasium, der er igang med at lave et projekt om madspild. 

Jeg var inde og udfylde skemaet, men måtte desværre til sidst droppe det, da man blev tvunget til at skrive noget som ikke passer på mig/min familie desværre.

vi spiser ude en gang om året, dette var ikke mulighed for at kunne svare, og da vi ikke spiser ved en gang om ugen, som i forlænger man skal svare, så kan det være lidt svært at lave en app ud fra noget, som folk ikke kan svare koret på. 

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

10. marts 2017

AnoMom

Yir skriver:

Hej alle på Baby.dk

Har prøvet at svarer. Men hver gang jeg vælger et tal i en af de sidste forsvinder det i den næste. Så kan ikk komme videre

Anmeld Citér

10. marts 2017

lineog4

AnoMom skriver:

Har prøvet at svarer. Men hver gang jeg vælger et tal i en af de sidste forsvinder det i den næste. Så kan ikk komme videre

Du skal rangordne dem (fandt jeg ud af)

Anmeld Citér

10. marts 2017

AnoMom

lineog4 skriver:

Du skal rangordne dem (fandt jeg ud af)

Kan men hver gang jeg giver den ene en rang. F.eks 1 på hvor vigtig designet er. Så forsvinder mit 5 tal i det med madplanen. Og sådan bliver det ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.