Børnehave start virkelig ulykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
2 svar
1 synes godt om
9. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter som bliver 3 år her den 13 april startede i børnehave her den 1 marts  

Hun var af sted om onsdagen fra 9-12 hun var glad da jeg kørte men var blevet ked af det da der var pedergog skifte  og har ikke ville der op siden. 

Hun var syg allerede torsdag men var af sted fredag til kl 13 

Den her uge har hun været af sted mandag lå med bræksyge tirsdag hjemme onsdag og er så er sted idag 

Og hun er bare så ulykkelig og utryk  jeg ved slet ikke hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende føler mig ikke tryk ved at køre fra hende !!  Hun græd og løb ind i mine arme da jeg hentede hende mandag hun er meget tryghed søgende og går efter de voksne hele dagen oppe i børnehaven og er meget mut 

Den pige kender jeg ikke hun er altid glad og fuld af ballade  

Nogle gode råd ?? 

Er korte dage bedst eller er det bedere at hun får en fuld dag til kl 14.45 ??? 

Eller skal jeg helst hente kl 12 og så kan hun sove til middag her hjemme ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2017

Newsence

Allerførst skal du arbjede med din egen utryghed. DEN mærker hun 100% selvom du prøver at skjule den.

Derudover hvis det er mulig for dig mht arbejde osv. Så start forfra og kør hende laaangsomt ind.. Start med at hun er der en time. Derefter 2 timer og derefter til frokost og når dette så er trygt så lidt længere evt. til efter luren. 

Tal med hende dagen før om at nu skal vi i børnehaven. tal med hende om det om morgen. Fortæl hende hvordan det komemr til at foregå. eks. Vi går sammen ind i børnehaven. Så tager vi sko og jakke af og tager sutsko på. Så går vi ind og siger godmorgen. Og så finder vi en voksen som du kan vinke sammen med og så går mor en lille tur, men jeg kommer hurtigt tilbage. Imens skal du lege og se om du kan finde noget rigtig dejligt legetøj du kan vise mig når jeg kommer igen. 

På den måde hører hun flere gange hvad der skal ske. OG så er det ultra vigtigt at du så holder dig til det du har sagt til hende. Har du sagt at du vil gå så skal du gå... Hun skal kunne stole på det du siger. For hvis mor tøver med at gå- tøver hun så også med at hente??

Og så tager I stille og roligt et skridt af gangen.. 

tal med pædagogerne om det og find sammen den plan der virker bedst for netop dit barn.. De har helt sikkert prøvet det før og kender nogle gode metoder.. 

Anmeld Citér

9. marts 2017

God-mor

anna111 skriver:

Min datter som bliver 3 år her den 13 april startede i børnehave her den 1 marts  

Hun var af sted om onsdagen fra 9-12 hun var glad da jeg kørte men var blevet ked af det da der var pedergog skifte  og har ikke ville der op siden. 

Hun var syg allerede torsdag men var af sted fredag til kl 13 

Den her uge har hun været af sted mandag lå med bræksyge tirsdag hjemme onsdag og er så er sted idag 

Og hun er bare så ulykkelig og utryk  jeg ved slet ikke hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende føler mig ikke tryk ved at køre fra hende !!  Hun græd og løb ind i mine arme da jeg hentede hende mandag hun er meget tryghed søgende og går efter de voksne hele dagen oppe i børnehaven og er meget mut 

Den pige kender jeg ikke hun er altid glad og fuld af ballade  

Nogle gode råd ?? 

Er korte dage bedst eller er det bedere at hun får en fuld dag til kl 14.45 ??? 

Eller skal jeg helst hente kl 12 og så kan hun sove til middag her hjemme ?? 

Din datter er lige startet i børnehave og det er en kæmpe omvæltning, særligt hvis hun kommer fra dagpleje. Du skal pakke din usikkerhed væk, fordi det smitter af. Opmuntre hende og tal positivt om børnehaven "nu skal du over og have en rigtig sjov dag i børnehaven". Min datter startede i børnehave sidste år og de første 14 dage sagde hun ikke en lyd derovre og rendte kun de voksne i hælende. Derefter blev hun gradvist mere tryg og den dag i dag ELSKER hun sin børnehave!  Helt vildt. Har en masse kammerater og er altid glad for at skulle afsted. Din datter har kun gået i børnehave i 9 dage og du skriver at hun også har været syg. Det er ikke mærkeligt at hun ikke er tryg ved at være der endnu og render efter de voksne. Det er helt normalt, så vær lidt tålmodig og så bare støt din datter i at børnehaven er et rart sted at være 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.