Advokatfimaet Opus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
9 svar
3 synes godt om
7. marts 2017

Anonym trådstarter

Vil høre om nogen herinde har prøvet at modtage brev om at de har ulovligt downloadet og delt film og serier fra nettet uden det rent faktisk var tilfældet? Jeg har modtaget brev om dette fra advokatfirmaet Opus og kan se på nettet det er noget de praktiserer i stor stil. Har selvfølgeligt svaret ærligt tilbage at jeg intet kender til disse anklager men de bliver ved at skrive jeg skal tale med husstandens medlemmer og finde ud af hvem der har brugt mit internet eller fået koden til det på trods af at jeg har oplyst jeg ikke lader andre få mine koder og bruge mit internet og at vi på husstanden ikke har downloadet eller delt film. Jeg syns ærlig talt det belastende og frustrende jeg skal bruge en masse tid/energi på noget jeg intet kender til eller ved noget om og tænker hvad pokker de forestiller sig jeg skal gøre. Har andre prøvet noget tilsvarende herinde hører jeg gerne jeres erfaringer og om hvordan jeg bør forholde mig til og svare andet end det jeg allerede har gjort.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

Mamacita til 2 piger

Vi har modtaget et sådant, svarede ikke, og hørte aldrig mere..  

Anmeld Citér

7. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis du har skrevet til dem,  at du ikke kender noget til det og selvfølgelig ikke kan honorere deres krav,  så skal du intet andet foretage dig. 

De skyder med spredehagl og har intet at komme efter hos dig, så du hører sandsynligvis ikke mere. 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Vi har modtaget et sådant, svarede ikke, og hørte aldrig mere..  

Ok tak for svar. Det var mit indtryk fra nettet de blev mere aggressive hvis man ikke svarede samt smed gebyrer oveni det beløb de i forvejen har foreslået som forlig. Men kan være jeg så bare skal holde op med at svare dem fremadrettet.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Hvis du har skrevet til dem,  at du ikke kender noget til det og selvfølgelig ikke kan honorere deres krav,  så skal du intet andet foretage dig. 

De skyder med spredehagl og har intet at komme efter hos dig, så du hører sandsynligvis ikke mere. 

Ok tak for dit svar. Så vil jeg bare holde op med at svare dem fremadrettet men har også skrevet at jeg ikke kan bidrage med yderligere oplysninger så det passer jo fint nok.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

http://www.antipiratgruppen.dk/

http://www.forbrugerbloggen.dk/retssikkerhed/lad-dig-ikke-true-af-advokatfirmaet-opus/

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-09-06-ny-boelge-af-advokatbreve-har-du-ogsaa-downloadet-ulovligt

så smid du bare brevet ad helveds til 

Ok tak for dine links. De forklarer jo meget. Så vil jeg bare stoppe korrespondencen med dem for der er jo heller ikke mere jeg kan sige til dem og de bliver jo alligevel ved med at spørge om det samme. Var bare usikker på om jeg var nødsaget til at svare dem hver gang.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Nel

Jeg har også modtaget sådan et, for et lille års tid siden. Jeg havde aldrig set filmen de mente jeg havde downloadet ulovligt. Skrev det til dem, samt at jeg dermed heller ikke ville vedkende mig deres forlig. De skrev en enkel mail tilbage, som jeg bare har ignoreret. Har aldrig hørt fra dem siden

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Jeg har også modtaget sådan et, for et lille års tid siden. Jeg havde aldrig set filmen de mente jeg havde downloadet ulovligt. Skrev det til dem, samt at jeg dermed heller ikke ville vedkende mig deres forlig. De skrev en enkel mail tilbage, som jeg bare har ignoreret. Har aldrig hørt fra dem siden

Ok jamen det har jeg også gjort nu og hvis de så skriver igen ignorerer jeg det bare. Tak for dit svar, det meget hjælpsomt lige at vide hvordan andre har gjort og det er åbenbart noget mange har oplevet.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Johnny_A

Jeg snakkede med et par jurister jeg kendte omkring mit brev. De blev l kede af at se juraen blev brugt på den måde. Jeg følte mig intimideret ned i helvede, og de tilbød at tage min sag. Det var rart. Nu har de på min foranledning lavet en service til alle jer derude: https://dinjurist.typeform.com/to/IOdtQD
Håber det kan være en hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.