Alenemor - hjælp til det juridiske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
8 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2017

Mari21

Hej baby.dk

Står i den situation at jeg pludselig skal være alenemor efter 3 år i fast forhold, men han har valgt at stikke halen mellem benene. Jeg er 15 uger henne. 
Jeg er i chok 

Derfor vil jeg gerne vide præcis hvor jeg står.

Jeg er 21 og studerende på universitet, faren til barnet vil ikke have noget med det at gøre overhovedet. Han er også studerende på SU

Hvad kan jeg få udbetalt om måneden efter de 12 barselsklip? 
Har slet ikke styr på de forskellige ting endnu.. 

Han skal selvfølgelig betale hver måned, men kan jeg forlange mere af ham økonomisk? F.eks til enkeltudgifter? 

Nu siger han at han ikke ønsker nogen kontakt med barnet overhovedet. Hvis han pludselig fortryder, har jeg på ingen måde lyst til at lade ham have samvær, og det samme gælder hans forældre. (det skal siges at de har presset mig til at tage til Sverige og få en abort). Derfor er de i mine øjne ikke værdige til at skulle have noget som helst med den lille guldklump at gøre! Overhovedet!

Kom med alt der kunne være nyttigt, det bliver modtaget med kyshånd! 

HIT ME! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2017

Anonym

Mari21 skriver:

Hej baby.dk

Står i den situation at jeg pludselig skal være alenemor efter 3 år i fast forhold, men han har valgt at stikke halen mellem benene. Jeg er 15 uger henne. 
Jeg er i chok 

Jeg er 21 og studerende på universitet, faren til barnet vil ikke have noget med det at gøre overhovedet. Han er også studerende på SU

Han skal selvfølgelig betale hver måned, men kan jeg forlange mere af ham økonomisk? F.eks til enkeltudgifter? 

Nu siger han at han ikke ønsker nogen kontakt med barnet overhovedet. Hvis han pludselig fortryder, har jeg på ingen måde lyst til at lade ham have samvær, og det samme gælder hans forældre. (det skal siges at de har presset mig til at tage til Sverige og få en abort). Derfor er de i mine øjne ikke værdige til at skulle have noget som helst med den lille guldklump at gøre! Overhovedet!

HIT ME! 

Du kan ikke forhindre ham i adgang til barnet, det har både far og barn ret til (det handler nemlig ikke længere om dig eller ham - det handler udelukkende om barnets tarv).

Anmeld Citér

6. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du vil få dobbelt SU som enlig forsørger.
I forhold til samvær, så kan du ikke nægte ham det, hvis han ønsker det (...og jeg håber da for jeres barns skyld at han ændrer mening). Du kan få fastlagt samvær gennem statsforvaltningen.  

Anmeld Citér

6. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mari21 skriver:

Hej baby.dk

Jeg er i chok 

HIT ME! 

Nu fortæller du ikke om baggrunden - har din eks bakket dig op indtil nu, var graviditeten planlagt og ønsket af jer begge, er han pludselig gået i panik, eller har han hele tiden været usikker? - osv. Men skulle han skifte mening og ønske at være far for sit barn, må du lægge dine egne, sårede følelser til side og se på dit barns tarv. Det handler ikke "bare" om samvær, men om at have en far. 

Mht. hans forældre er det for så vidt det samme. Min mand og jeg overvejede kortvarigt abort, da jeg blev gravid med nummer tre, men det har altså ikke gjort os uværdige som forældre til ham, og på samme vis kan barnets farforældre, når de har accepteret situationen, blive kærlige og skønne bedsteforældre. Ikke alle børn er ønskede, fra graviditeten indtræffer, men langt de fleste bliver det heldigvis. 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym

Ærligtalt så handler det ikke mere om hvad du mener og føler.. fra nu af er det barnets behov der tæller.. og ønsker far kontakt med barnet så er det da til barnets bedste at have en far så længe han kan ude omsorg for barnet.. 

nu er du ikke så gammel men det du skriver er altså meget umodent.. og hvad så hvis de har forsøgt at få dig til at få abort?? Har du tænkt over hvorfor de gjorde det?? Måske vidste de at deres søn ikke var klar eller andet. Men det betyder sgu da ikke at de ikke kan være super bedste forældre for dit barn og det er vel vigtigere end dine sårede følelser.. 

du er ikke den vigtigste mere. Faren er ikke den vigtigste mere. Barnet og kun barnet er vigtigst og så må de voksne sgu lægge deres egene behov og sårede følelser på hylden 

Anmeld Citér

7. marts 2017

sandramor

Mari21 skriver:

Hej baby.dk

Jeg er i chok 

HIT ME! 

Hvis han pludselig fortryder og gerne vil ha kontakt til barnet så hat DU besluttet dig for at DU ikke vil lade det blive en realitet  hvor et dit barn henne i det her??? Hvad tror du barnets behov er? Det at du vælger at blive mor betyder samtidig at du fra ny af skal sætte dit barns behov før dine!!! 

Undskyld men blir bare så harm når jeg hører sådan noget!!! Kan fortælle dig at min datters far valgte hende fra da hun var halvandet..   og ja jeg var sur og bitter og tænkte at han skulle fanme aldrig komme igen!!! Men allerede efter et år var jeg SÅ ked af hun ikke havde sin far i sit liv! Jeg valgte selv at kontakte ham da hun var 7 og i dag har de et fantastisk forhold og hun har samtidig fået farmor og farfar, faster, kusine og fætter!! den bedste beslutning jeg nogensinde har taget!!

Hvis du tror dit barn ikke kommet til at bebrejde dig det senere så tror jeg du taget fejl... og synes faktisk det er en enorm egoistisk og barnlig holdning... medmindre manden var alvorlig misbruger eller voldtog ville jeg ALDRIG holde mit barns far væk...   . Heldigvis er systemet også sådan at hvis faderen er normal fungerende kan du ikke nægte samvær.... barnet har RET til begge forældre... du har ikke ret til at afholde dem fra at få et forhold til hinanden 

Så jeg synes du skal tænke dig rigtig godt om og måske prøve at læse dit indlæg og se om du selv kan se hvor egoistisk du lyder...... 

Øv synes bare det er så tarveligt med sådan en holdning 

Anmeld Citér

7. marts 2017

sandramor

Mari21 skriver:

Hej baby.dk

Jeg er i chok 

HIT ME! 

Hvis han pludselig fortryder og gerne vil ha kontakt til barnet så har DU besluttet dig for at DU ikke vil lade det blive en realitet  hvor et dit barn henne i det her??? Hvad tror du barnets behov er? Det at du vælger at blive mor betyder samtidig at du fra ny af skal sætte dit barns behov før dine!!! 

Undskyld men blir bare så harm når jeg hører sådan noget!!! Kan fortælle dig at min datters far valgte hende fra da hun var halvandet..   og ja jeg var sur og bitter og tænkte at han skulle fanme aldrig komme igen!!! Men allerede efter et år var jeg SÅ ked af hun ikke havde sin far i sit liv! Jeg valgte selv at kontakte ham da hun var 7 og i dag har de et fantastisk forhold og hun har samtidig fået farmor og farfar, faster, kusine og fætter!! den bedste beslutning jeg nogensinde har taget!!

Hvis du tror dit barn ikke kommet til at bebrejde dig det senere så tror jeg du taget fejl... og synes faktisk det er en enorm egoistisk og barnlig holdning... medmindre manden var alvorlig misbruger eller voldelig ville jeg ALDRIG holde mit barns far væk...   . Heldigvis er systemet også sådan at hvis faderen er normal fungerende kan du ikke nægte samvær.... barnet har RET til begge forældre... du har ikke ret til at afholde dem fra at få et forhold til hinanden 

Så jeg synes du skal tænke dig rigtig godt om og måske prøve at læse dit indlæg og se om du selv kan se hvor egoistisk du lyder...... 

Øv synes bare det er så tarveligt med sådan en holdning 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym

Mari21 skriver:

Hej baby.dk

Jeg er i chok 

HIT ME! 

Hejsa 

Jeg kan godt forstå at du lige nu føler dig svigtet og såret, og jeg kan også forstå at du ligenu ikke har lyst til at dit barns far og dennes familie skal se dit barn, når de nu en gang har valgt det fra....

Jeg står i den situation at mit barns far ikke er egnet til at have samvær med vores datter ( ikke engang overvåget) han søger ca. hver 6 måned, hvor vi så er i statsforvaltningen. I starten tænkte jeg " han skal ikke se mit barn igen" men hurtigt kommer man til at tænke på barnets behov og rettigheder, jeg ville nu ønske min datter kunne få et forhold til sin biologiske far, hun har ret til at vide " hvor" hun kommer fra, hun har ret til at møde hendes farmor og farfar og hendes tanter, alle dem er hun afskåret fra nu, jeg håber inderligt at min datters far får så meget styr på sit liv at de en dag vil kunne få samvær 

Ang. det økonomiske du kan søge ekstra børnepenge hver 3. Måned

Du kan søge friplads/ fripladstilskud til daginstitution 

Og du kan få højere boligsikring.

Stort kram, det er ikke en nem situation at stå i 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym

Tænker at hvis du vil være fri af ham i dit liv fremadrettet bør du nok fritage ham fra økonomisk ansvar også. Jeg har selv prøvet at blive gravid med en mand der fortrød barnet og ja så var det jo bare mit ansvar at sørge for han hverken skulle tage ansvar for det ene eller det andet. Som udgangspunkt er det dejligt når børn kan have både en mor og far men ikke alle er egnet til rollen. Jeg har selv haft en far der kom og gik ud af mit liv som vinden blæste og nu som voksen har jeg endelig bedt ham om at holde sig helt væk for han forandrer aldrig adfærd. Selvfølgelig kan manden til dit barn fortryde sit valg senere men altså syns bare at man må fravælge hele pakken hvis den anden forældre slet ikke vil deltage og ellers må han jo tage det fulde ansvar økonomisk som omsorgsmæssigt når og hvis han ønsker kontakt til barnet en dag. Men ja det er en svær situation at stå i og held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.