Mari21 skriver:
Hej baby.dk
Står i den situation at jeg pludselig skal være alenemor efter 3 år i fast forhold, men han har valgt at stikke halen mellem benene. Jeg er 15 uger henne.
Jeg er i chok 
Derfor vil jeg gerne vide præcis hvor jeg står.
Jeg er 21 og studerende på universitet, faren til barnet vil ikke have noget med det at gøre overhovedet. Han er også studerende på SU
Hvad kan jeg få udbetalt om måneden efter de 12 barselsklip?
Har slet ikke styr på de forskellige ting endnu..
Han skal selvfølgelig betale hver måned, men kan jeg forlange mere af ham økonomisk? F.eks til enkeltudgifter?
Nu siger han at han ikke ønsker nogen kontakt med barnet overhovedet. Hvis han pludselig fortryder, har jeg på ingen måde lyst til at lade ham have samvær, og det samme gælder hans forældre. (det skal siges at de har presset mig til at tage til Sverige og få en abort). Derfor er de i mine øjne ikke værdige til at skulle have noget som helst med den lille guldklump at gøre! Overhovedet!
Kom med alt der kunne være nyttigt, det bliver modtaget med kyshånd!
HIT ME!
Hejsa
Jeg kan godt forstå at du lige nu føler dig svigtet og såret, og jeg kan også forstå at du ligenu ikke har lyst til at dit barns far og dennes familie skal se dit barn, når de nu en gang har valgt det fra....
Jeg står i den situation at mit barns far ikke er egnet til at have samvær med vores datter ( ikke engang overvåget) han søger ca. hver 6 måned, hvor vi så er i statsforvaltningen. I starten tænkte jeg " han skal ikke se mit barn igen" men hurtigt kommer man til at tænke på barnets behov og rettigheder, jeg ville nu ønske min datter kunne få et forhold til sin biologiske far, hun har ret til at vide " hvor" hun kommer fra, hun har ret til at møde hendes farmor og farfar og hendes tanter, alle dem er hun afskåret fra nu, jeg håber inderligt at min datters far får så meget styr på sit liv at de en dag vil kunne få samvær 
Ang. det økonomiske du kan søge ekstra børnepenge hver 3. Måned
Du kan søge friplads/ fripladstilskud til daginstitution
Og du kan få højere boligsikring.
Stort kram, det er ikke en nem situation at stå i 
Anmeld
Citér