Ondt i øvre del af maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
7 svar
2 synes godt om
5. marts 2017

voreslillemus

Hej alle 

Jeg er første gangs gravid, eller havde en MA sidste sommer, men i ved hvad jeg mener 

Jeg er 11+3 og har i dag haft smerter ved ribbene/øvre del af maven. Ikke sådan virkelig slemme, men mere som man har trænet mavemuskler for hårdt/kastet meget op eller lign. Er der nogle der ved om det er normalt? 

Vi var til tryghedsscanning i onsdags, hvor bebs havde det helt perfekt og lå og suttede på tommelfinger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

AnoMom

voreslillemus skriver:

Hej alle 

Jeg er første gangs gravid, eller havde en MA sidste sommer, men i ved hvad jeg mener 

Jeg er 11+3 og har i dag haft smerter ved ribbene/øvre del af maven. Ikke sådan virkelig slemme, men mere som man har trænet mavemuskler for hårdt/kastet meget op eller lign. Er der nogle der ved om det er normalt? 

Vi var til tryghedsscanning i onsdags, hvor bebs havde det helt perfekt og lå og suttede på tommelfinger 

Lyder som for meget mavesyre

Anmeld Citér

5. marts 2017

voreslillemus

AnoMom skriver:

Lyder som for meget mavesyre

Tak for svaret - det kan sagtens være det er det
Måske os derfor jeg har meget halsbrand om aftenen, eller hænger det ikke sådan sammen

Anmeld Citér

5. marts 2017

AnoMom

voreslillemus skriver:

Tak for svaret - det kan sagtens være det er det
Måske os derfor jeg har meget halsbrand om aftenen, eller hænger det ikke sådan sammen

Jo det hænger rigtig godt sammen ;-) 

mælk og toast er godt. Hvis det er rigtig slemt kan lægen give dig nogle piller mod det. 

Det er ikk farligt. Men vær obs på det for det kan gå hen og blive slemt og udvikle sig til mavekatar. Og det gør ondt kan jeg skrive under på ;-)

Anmeld Citér

5. marts 2017

voreslillemus

AnoMom skriver:

Jo det hænger rigtig godt sammen ;-) 

mælk og toast er godt. Hvis det er rigtig slemt kan lægen give dig nogle piller mod det. 

Det er ikk farligt. Men vær obs på det for det kan gå hen og blive slemt og udvikle sig til mavekatar. Og det gør ondt kan jeg skrive under på ;-)

Okay, så giver det hele god mening - tak for rådet 

Det skal jeg nok - for det lyder ikke rart nej! 

Anmeld Citér

5. marts 2017

AnoMom

voreslillemus skriver:

Okay, så giver det hele god mening - tak for rådet 

Det skal jeg nok - for det lyder ikke rart nej! 

Selv tak. Håber det hjælper

det er det heller ikke. Mavakatar er forstadiet til mavesår. Det er yderst smertefuldt :-o

Anmeld Citér

5. marts 2017

Nel

Jeg vil også sige, at det hvert fald ikke lyder som noget der er relateret til spiren. Så, siger jeg uden at være læge vel og mærke, du kan godt krydse det af listen.

Den øverste del af maven er netop der hvor mavesækken sidder, tarmene kan også gå derop og så der samtidig en del muskler som er forbundet med ryggen, der har forbindelser til brystet/øverste mave. Er det sådan en stikkende følelse, kan det meget vel være mavesækken der driller.

Anmeld Citér

6. marts 2017

voreslillemus

Nel skriver:

Jeg vil også sige, at det hvert fald ikke lyder som noget der er relateret til spiren. Så, siger jeg uden at være læge vel og mærke, du kan godt krydse det af listen.

Den øverste del af maven er netop der hvor mavesækken sidder, tarmene kan også gå derop og så der samtidig en del muskler som er forbundet med ryggen, der har forbindelser til brystet/øverste mave. Er det sådan en stikkende følelse, kan det meget vel være mavesækken der driller.

Tak for dit svar

det har været mindre slemt i dag, så det var sikket ikke noget. Føles dog stadig som om at jeg har taget for mange mavebøjninger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.