Spiral sat op til foster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2017

Anonym trådstarter

Helt teoretisk...

Hvad sker der så (eller hvad kan der ske), hvis en hormonspiral bliver lagt op til et helt 'nyt' foster?

Jeg skal have spiral nu her ugen før min næste menstruation, da vi har besluttet at indstille PB i nogle år, hvis ikke det lykkes nu - men hvad hvis jeg så helt tilfældigt bliver gravid her ved ÆL om 14 dage, og så får lagt en spiral op i 3+? 

Det er virkelig helt teoretisk, jeg regner bestemt ikke med at det sker. Jeg har bare haft en drøm om det, og nu kan jeg ikke lade være med at tænke på det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Helt teoretisk...

Hvad sker der så (eller hvad kan der ske), hvis en hormonspiral bliver lagt op til et helt 'nyt' foster?

Jeg skal have spiral nu her ugen før min næste menstruation, da vi har besluttet at indstille PB i nogle år, hvis ikke det lykkes nu - men hvad hvis jeg så helt tilfældigt bliver gravid her ved ÆL om 14 dage, og så får lagt en spiral op i 3+? 

Det er virkelig helt teoretisk, jeg regner bestemt ikke med at det sker. Jeg har bare haft en drøm om det, og nu kan jeg ikke lade være med at tænke på det 

Det vil formentlig godt kunne fremprovokere en abort, men intet er sikkert. Jeg fik lagt en kobberspiral op til et ret nybefrugtet æg - anede ikke, jeg var gravid - for snart 19 år siden, og der kom alligevel en sund og rask dreng ud af det cirka 8 mdr. senere  

Anmeld Citér

5. marts 2017

Kløver

Hvis i arbejder på det en sidste gang ville jeg klart vente til efter mens ellers ville jeg beskytte mig. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Hvis i arbejder på det en sidste gang ville jeg klart vente til efter mens ellers ville jeg beskytte mig. 

Det gør vi ikke som sådan, vi beskytter os bare ikke, som vi ikke har gjort i et år. Det er ikke lykkedes i det år, og fertilitetsbehandling osv. passer ikke ind i vores liv som det er nu, så vi vil indstille PB til vi kan overskue det ift. arbejdsliv, fritid og psyke 

Derfor spørgsmålet er helt teoretisk, det sker næsten helt sikkert ikke. Jeg var bare blevet meget nysgerrig!

Håber på flere svar omkring tanker, erfaringer og viden 

Anmeld Citér

5. marts 2017

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Helt teoretisk...

Hmm....umiddelbart ville jeg sige, at du vil abortere. Spiraler bruges også som nødprævention, hvis en fortrydelsespille ikke er mulig (fordi derefter for lang tid). 

Kan så læse længere nede, at det ikke altid virker, men mon ikke du får taget en test inden de lægger en op?

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym

Jeg har fået lagt en spiral op (en fredag), hvor det så viste sig, at jeg var/blev gravid på trods af denne og en fortrydelsespille(søndagen inden spiralen) taget inden oplægningen (kondom der gik i stykker lørdag aften/nat).

Anmeld Citér

5. marts 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Helt teoretisk...

Af samme grund....så mener jeg at de fleste læger kun ligger spiral op i de første blødning dage, altså i de første dage af en påbegyndt menstruation. 

Netop for at undgå at der skulle være graviditet men også fordi det er nemmere at indføre spiralen. Det var hvad jeg fik at vide da jeg i sin tid fik min homonspiral lagt op.

Anmeld Citér

6. marts 2017

linkon

Jeg fik besked om at hvis man bliver gravid med hormonspiral så skal man tage abort, da spiralen giver store misdannelser, det er også derfor lægen vil sætte den op efter mens, normalt hvertfald.

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Af samme grund....så mener jeg at de fleste læger kun ligger spiral op i de første blødning dage, altså i de første dage af en påbegyndt menstruation. 

Netop for at undgå at der skulle være graviditet men også fordi det er nemmere at indføre spiralen. Det var hvad jeg fik at vide da jeg i sin tid fik min homonspiral lagt op.

Det er også korrekt. De kan dog godt sætte den op på andre tidspunkter, så det skal jeg have. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, tror det er helt tilfældigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.