Hvad skal jeg have med? Og regler i lufthavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
13 svar
10 synes godt om
5. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle.

jeg står og skal en tur til Spanien meget snart. Jeg har aldrig været der før. Jeg har faktisk ikke rejst i over 10 år! Så jeg er ret grøn! 

1: hvad må jeg have med i min bagage? Jeg tænker fx make up, deo, shampoo og den slags? Der er så meget med kontrol, men jeg ved ikke hvad man må og ikke må. 

2: der er ca 20 grader dernede pt. Hvad pakker man af tøj til 20 grader i Spanien? Er klimaet anderledes end her, så det føles koldere eller varmere fx? Jeg har svært ved helt at genkalde hvad jeg  plejer at iføre mig ved 20 grader herhjemme.

Håber i gider hjælpe mig lidt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

(august)

1. Du må næsten have alt med i håndbagagen. Af væsker som make-up, deo, shampoo osv må max indholde 100ml. Tjek Københavns lufthans hjemmeside der kan du finde det meste. 

2. Jeg ville pakke primært sommertøj også med nogle lange bukser og trøjer som du kan tage på morgen og aften når temperaturen ikke er så høj. Det afhænger jo også af om der er blåhimmel, sol og vindstille eller om det er skyet og blæser. 

Håber det kan hjælpe lidt og god ferie. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

FrøMor

Hej alle.

jeg står og skal en tur til Spanien meget snart. Jeg har aldrig været der før. Jeg har faktisk ikke rejst i over 10 år! Så jeg er ret grøn! 

1: hvad må jeg have med i min bagage? Jeg tænker fx make up, deo, shampoo og den slags? Der er så meget med kontrol, men jeg ved ikke hvad man må og ikke må. 

2: der er ca 20 grader dernede pt. Hvad pakker man af tøj til 20 grader i Spanien? Er klimaet anderledes end her, så det føles koldere eller varmere fx? Jeg har svært ved helt at genkalde hvad jeg  plejer at iføre mig ved 20 grader herhjemme.

Håber i gider hjælpe mig lidt  

(august) svar er rigtigt godt. 

Jeg vil bare tilføje at du må gerne medbringe mere end én beholder med 100 ml. væske, men ikke flere end der kan være i én genlukkelig gennemsigtig plastpose på max. 1 liter. Du må kun medbringe én af disse poser per person.

Posen skal tages ud ved sikkerhedstjek så den kan screenes. 

Hvis du skal have meget væske eller make up med, kan det være en god idé at pakke make up og væsker i separate poser.

Held og lykke og god tur til Spanien 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Jullesnulle

Spanien er super fedt! Dejlig mad og vin.

tag forårstøj med.. dvs bluser der er lette og ikke varme evt med 3/4 ærmer. En let sommerjakke. God gåsko. Sandaler er nok for koldt

Anmeld Citér

5. marts 2017

Frk.S

Der er jo nogle rigtig fine svar om hvad man må have med i håndbagagen, men jeg vil da lige tilføje, at hvis du har noget indtjekket bagage, så må du have lige så meget shampoo og deo med du vil der... så længe du holder dig indenfor max vægten din kuffert må have  (dette afhænger af flyselskab, men er ofte 20 kg)

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Frk.S skriver:

Der er jo nogle rigtig fine svar om hvad man må have med i håndbagagen, men jeg vil da lige tilføje, at hvis du har noget indtjekket bagage, så må du have lige så meget shampoo og deo med du vil der... så længe du holder dig indenfor max vægten din kuffert må have  (dette afhænger af flyselskab, men er ofte 20 kg)

Planen er, kun at have håndbagage med det er kun 7 dage vi skal afsted  

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
MommyX2 skriver:

(august) svar er rigtigt godt. 

Jeg vil bare tilføje at du må gerne medbringe mere end én beholder med 100 ml. væske, men ikke flere end der kan være i én genlukkelig gennemsigtig plastpose på max. 1 liter. Du må kun medbringe én af disse poser per person.

Posen skal tages ud ved sikkerhedstjek så den kan screenes. 

Hvis du skal have meget væske eller make up med, kan det være en god idé at pakke make up og væsker i separate poser.

Held og lykke og god tur til Spanien 

.. genlukkelig plastpose.. og hvor finder jeg sådan nogen? 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Rockertand

Mor11 skriver:

Hvor er du sej, 7 dage for mig ville være en kuffert og en håndtaske.

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rockertand skriver:

Hvor er du sej, 7 dage for mig ville være en kuffert og en håndtaske.

Haha, jeg er nok lidt mand på det punkt ���� 3 shorts, 2 bukser, nogen toppe, 2 cardigans, sko. Makeup. Undertøj. Færdig. �� 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Frk.S

Mor11 skriver:

Ok.... ja, så er det jo bare med at holde sig til de regler de andre har skrevet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.