Erfaring med Odder Zip i lille bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at min drømmebarnevogn er en Odder Zip på X-Dream stel. Det er jo en stor vogn, men jeg synes den er super lækker. Dog har jeg en lille bil med et lille bagagerum (Kia Picanto fra 2013), og jeg ved ikke om sådan en vogn vil kunne være i bagagerummet på min bil? Lige i første omgang er en anden bil ikke en mulighed, da jeg studerer. Og jeg er IKKE interesseret i løsninger, hvor kassen eller lift eller noget skal være på bagsædet. Er kun interesseret i at høre om folks erfaring med at få netop den vogn til at være i bagagerummet på en lille bil, hvor det hele altså er i bagagerummet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

2babygirls

Sagen er den at min drømmebarnevogn er en Odder Zip på X-Dream stel. Det er jo en stor vogn, men jeg synes den er super lækker. Dog har jeg en lille bil med et lille bagagerum (Kia Picanto fra 2013), og jeg ved ikke om sådan en vogn vil kunne være i bagagerummet på min bil? Lige i første omgang er en anden bil ikke en mulighed, da jeg studerer. Og jeg er IKKE interesseret i løsninger, hvor kassen eller lift eller noget skal være på bagsædet. Er kun interesseret i at høre om folks erfaring med at få netop den vogn til at være i bagagerummet på en lille bil, hvor det hele altså er i bagagerummet.

Var lige en tur på Google, og vil umiddelbart sige nej. Vi har en golf 6, og der kunne vi lige præcis lægge stellet ind, ved at tage hjul af, og sætte kassen ovenpå, og så var alt plads nærmest brugt. Din bil har over 100 liter mindre plads.

Anmeld Citér

5. marts 2017

(august)

Vi havde en Peugeot 306 og der kunne det hele være i bagagerummet. 

Tag forbi en babysam og prøv om den kan være der. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Kender ikke noget til bilen, men har 2 X-Dream, og det er en lækker kvalitetsvogn.

Stellet fylder ikke meget klappet sammen, og hjulene tages let af. Kassen kan klappes sammen til ca halv højde.

Tag i Babysam og få den demonstreret i netop din bil, det vil de gerne. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Odder har ihvertfald den kæmpe fordel at den pind (kender ikke navnet) hjulene sidder fast på stellet sidder hjulene og ikke stellet hvilket gør den markant nemmere at få i biler. Den kunne skuret være med stel og kasse i vires bagage rum på en Ford Fiesta men ikke noget jeg gad ofte. Vi havde kun brug for det sjældent. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vi har vognen, og låner pt netop en Kia picanto. Er lykkelig for barnevognen! Den kan dog ikke være i bagagerummet. Vi har hjul og stel i bagagerummet. Selve kassen klappe vi sammen og har på passagersædet. Og vi har stadig plads til mor, far, barn og al vores bagage til en hel uges ferie. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

vi havde en golf 4 da vi fik vores første og vores odder med x-dream stle kunne fint være i bagagerummet med hjulene taget af og det var ikke nødvendigt at klappe kassen sammen  og hattenhylde kunne fint være på - men der kunne heller ikke være meget mere men det gik fint og to kun max 2 min at pakke den derned

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Vi har vognen, og låner pt netop en Kia picanto. Er lykkelig for barnevognen! Den kan dog ikke være i bagagerummet. Vi har hjul og stel i bagagerummet. Selve kassen klappe vi sammen og har på passagersædet. Og vi har stadig plads til mor, far, barn og al vores bagage til en hel uges ferie. 

Har bare læst en anden skrive at hun godt kunne have det hele i bagagerummet på sin Kia Picanto. Men må nok afprøve inde i en butik. Duer ikke at have noget på bagsædet, da vi skal have plads ril to autostole (en til den lille og en til storesøster på to år).

Anmeld Citér

5. marts 2017

Steffecph

Vi har præsteret at have vores Odder North på samme stel i en Up. Jeg kender dog ikke til din bil og størrelsen på bagagerummet.. På youtube ligger der en del videoer, hvor de får vognen i små biler. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.