Vores datter på 9 år har voldsomt temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2017

Anonym trådstarter

Som overskriften siger har vi en pige på 9 år som har er ret voldsomt temprement.

de fleste dage er hun sød og mild, men når hun først bliver sur over noget går hun helt i selvsving..

hun kan ikke rigtig selv finde ud af hvorfor hun bliver så sur ��

Det er rigtig hårdt for alle i familien når hun koger over, vi som forældre prøver virkelig at holde roen men det kan være rigtig svære når hun først køre rigtig højt op og bliver der i noget tid.

vi vil rigtig gerne finde en måde at hjælpe hende ud af disse situationer på og gerne helt undgå dem.

er der nogle der har forslag til hvad vi kan prøve.?

syntes vi efterhånden har prøvet alt.

er der noget man kan få gjord for at få hendes krop i balance vis det er på grund af uro i kroppen hun er sådan.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2017

NupaSofia

Læser lige med, har lignende situationer med min 7-årige.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Læser lige med, har lignende situationer med min 7-årige.

Håber der er nogle der har nogle råd som vi begge kan bruge.

vores datter har været sådan siden hun havde gået i skole lidt men er desværre blevet være

Anmeld Citér

3. marts 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Håber der er nogle der har nogle råd som vi begge kan bruge.

vores datter har været sådan siden hun havde gået i skole lidt men er desværre blevet være

Sikke noget med det skolehalløj, det fik også ting til at eskalere med mit barn. Det er åbenbart en hård omvæltning for mange børn. 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Sikke noget med det skolehalløj, det fik også ting til at eskalere med mit barn. Det er åbenbart en hård omvæltning for mange børn. 

Ja tænker bare at vores nu går i 3 klasse så hun burde snart være inde i det ��

Anmeld Citér

3. marts 2017

L-mor

Er hun både sådan derhjemme og i skolen? Altså, flegner hun ud begge steder eller kun derhjemme? Hvad siger lærere og SFO-pædagoger om hendes adfærd? 

Hvis hendes adfærd også er voldsom i skolen, ville jeg nok begynde med at tale med en skolepsykolog/PPR. Hvis det kun er derhjemme og hun virker indadvendt, afdæmpet i skolen, kan det jo godt værd pres og stress der, der kun kommer til udtryk hjemme. 

Hvis hun opleves som en glad, udadvendt pige i skolen, der har let ved at overholde regler og indordne sig i fællesskabet, ville jeg nok prøve at få hjælp fra en familieterapeut, evt via kommunen. De vil kunne hjælpe med at se på samspillet mellem jer derhjemme, roller, kommunikation, krav og forventninger, rutiner og struktur.

held og lykke.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Er hun både sådan derhjemme og i skolen? Altså, flegner hun ud begge steder eller kun derhjemme? Hvad siger lærere og SFO-pædagoger om hendes adfærd? 

Hvis hendes adfærd også er voldsom i skolen, ville jeg nok begynde med at tale med en skolepsykolog/PPR. Hvis det kun er derhjemme og hun virker indadvendt, afdæmpet i skolen, kan det jo godt værd pres og stress der, der kun kommer til udtryk hjemme. 

Hvis hun opleves som en glad, udadvendt pige i skolen, der har let ved at overholde regler og indordne sig i fællesskabet, ville jeg nok prøve at få hjælp fra en familieterapeut, evt via kommunen. De vil kunne hjælpe med at se på samspillet mellem jer derhjemme, roller, kommunikation, krav og forventninger, rutiner og struktur.

held og lykke.

Vi har haft PPR på hende i børnehaven men de. Stoppede de da hun skulle i skole fordi ham der havde hende der skulle stoppe så mente han at der godt kunne afsluttes.

hun er blevet bedre til at holde det inde i skolen, men kan i konflikter med klassekammerater godt reagere ved at råbe op og så gå væk derfra..

syntes vi de fleste gange når hun komme ud i det her hjemme godt kan fortælle hende at vi lige skal tage to minutter hver vores sted og så kan vi snakke med hende om det da hun så er dumpet lidt af.

vi har snakket med hende om at istedet for at køre helt op og råbe af os andre så skal hun istedet sige at hun gerne vil være alene lidt.

men hun når desværre sjældent at gå væk før hun fare op, ved ikke om det er fordi hun ikke selv kan mærke at det er nu hun har brug for at gå lidt væk

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

held og lykke.

Vi har haft PPR på hende i børnehaven men de. Stoppede de da hun skulle i skole fordi ham der havde hende der skulle stoppe så mente han at der godt kunne afsluttes.

hun er blevet bedre til at holde det inde i skolen, men kan i konflikter med klassekammerater godt reagere ved at råbe op og så gå væk derfra..

syntes vi de fleste gange når hun komme ud i det her hjemme godt kan fortælle hende at vi lige skal tage to minutter hver vores sted og så kan vi snakke med hende om det da hun så er dumpet lidt af.

vi har snakket med hende om at istedet for at køre helt op og råbe af os andre så skal hun istedet sige at hun gerne vil være alene lidt.

men hun når desværre sjældent at gå væk før hun fare op, ved ikke om det er fordi hun ikke selv kan mærke at det er nu hun har brug for at gå lidt væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.