Pas til tyskland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg er lidt forvirret, skal man have gyldigt pas med til Tyskland? eller er det okay det er udløbet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2017

ErDetSnartNU

Altså, selvfølgelig er dit pas ikke gyldigt, når det er udløbet? Og man skal have et gyldigt pas med. 

Når det er sagt, så har vi selv været afsted 3 gange efter grænsekontrollen blev indført, og her sidste gang var min kærestes pas udløbet, så vi lidt bekymrede, da vi jo kender reglerne. Men det gik ligesom de 2 andre gange: paskontrollørerne gad ikke engang stoppe vores bil og sendte os bare videre  Jeg ved ikke om det bare er os der har været heldige, men mit indtryk er afgjort, at hvis man ser rimelig "dansk" ud og ikke kører i en kæmpe bil, så gider de ikke bruge tid på at tjekke en  

Anmeld Citér

3. marts 2017

MiniMe2005

Ja, du skal have gyldigt pas med. Der er paskontrol ved alle de danske grænser. 

Hvis det kniber med tiden, kan du undersøge, om du kan få et midlertidigt pas, da ellers godt kan tage en måneds tid. Du kan evt også høre på Borgerservice, om de kan lave det som haster. Det gjorde de for min søn og mig, da min onkel er terminal kræftpatient, og vi derfor ikke vidste, hvor hurtigt vi skulle ud af landet. Det tog cirka halvanden uge.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Zelinasmor

Nej, enkeltdags ture til Tyskland kræver bare et ID.  Hvis du skal opholde dig i Tyskland på ferie f.eks, ja så skal du have pas med. Min mand viser bare kørekort når de stopper os og så fortæller vi at vi bare skal handle. Så kører vi igennem 

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Nej, enkeltdags ture til Tyskland kræver bare et ID.  Hvis du skal opholde dig i Tyskland på ferie f.eks, ja så skal du have pas med. Min mand viser bare kørekort når de stopper os og så fortæller vi at vi bare skal handle. Så kører vi igennem 

Okay, så dermed sagt, at hvis man "bare" skal ned og handle i Tyskland, så skal man bare have ID med? kørekort, pas mm.

men hvis feks. man skal i sommerhus i Tyskland, skal man have gyldigt pas med?

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

MiniMe2005 skriver:

Ja, du skal have gyldigt pas med. Der er paskontrol ved alle de danske grænser. 

Hvis det kniber med tiden, kan du undersøge, om du kan få et midlertidigt pas, da ellers godt kan tage en måneds tid. Du kan evt også høre på Borgerservice, om de kan lave det som haster. Det gjorde de for min søn og mig, da min onkel er terminal kræftpatient, og vi derfor ikke vidste, hvor hurtigt vi skulle ud af landet. Det tog cirka halvanden uge.

Tak for svar

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Altså, selvfølgelig er dit pas ikke gyldigt, når det er udløbet? Og man skal have et gyldigt pas med. 

Når det er sagt, så har vi selv været afsted 3 gange efter grænsekontrollen blev indført, og her sidste gang var min kærestes pas udløbet, så vi lidt bekymrede, da vi jo kender reglerne. Men det gik ligesom de 2 andre gange: paskontrollørerne gad ikke engang stoppe vores bil og sendte os bare videre  Jeg ved ikke om det bare er os der har været heldige, men mit indtryk er afgjort, at hvis man ser rimelig "dansk" ud og ikke kører i en kæmpe bil, så gider de ikke bruge tid på at tjekke en  

vil også bare være rigtig øv, hvis de så netop den dag, stopper os og man så skal igennem en masse, med ungerne på slæb :s

Anmeld Citér

3. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Arh, det er altså ikke rigtigt, passet skal med, også ved dagsture. I praksis er det sikkert ikke et problem, men pas kræves ifgl. offentlige myndigheder.

Anmeld Citér

3. marts 2017

Zelinasmor

Anonym skriver:

Okay, så dermed sagt, at hvis man "bare" skal ned og handle i Tyskland, så skal man bare have ID med? kørekort, pas mm.

men hvis feks. man skal i sommerhus i Tyskland, skal man have gyldigt pas med?

Ja. For så er det ikke et endags "besøg" 

Anmeld Citér

3. marts 2017

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg er lidt forvirret, skal man have gyldigt pas med til Tyskland? eller er det okay det er udløbet?

https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Pas/Regler-om-pas

Ifølge borger.dk skal du have et gyldigt pas, da der på kørekort ikke står statsborgerskab 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.