Min datter lå med hovedet op af og numsen meget godt placeret i mit bækken.
Jeg frygtede kejsersnit mere end noget andet, og læste alt hvad jeg kunne. Fandt en klinik i KBH hvor de brugte en metode for at få løsnet barnet og måske endda vendt. Det handlede om nogle cigarlignende ting min mand holdt ved min lilletå mens jeg lå på en bestemt måde, om det hjalp aner jeg ikke men så følte jeg, at jeg i det mindste forsøgte.
Hun vendte sig ikke, men jeg synes selv hun løsnede sig lidt. Jeg skulle derfor igennem et vendingsforsøg som jeg lige som du kun havde hørt hørt skrækhistorier om. Men det var slet ikke slemt.
Jeg kom ind, blev scannet for at se hvordan hun lå og hvilken vej de skulle prøve at vende hende. Jeg fik et skud et eller andet muskelafslappende så livmoderen slappede af, og så gik de i gang. Det føltes mærkeligt, men gjorde på ingen måde ondt.
Da de havde forsøgt et godt stykke tid, og hun endnu ikke havde flyttet sig, spurgte de om jeg kunne klare en omgang mere og så ville de give op. Jeg var helt med på en omgang mere, for kejsersnittet stod som en rød alarmklokke.
En gang mere og pludselig gav hun slip og fulgte med, det var en lettelse både mentalt men også fysisk for jeg fik mere luft og mere plads i maven, pludselig kunne jeg igen bøje mig ned uden det gjorde ondt.
Bagefter frygtede jeg konstant hun vendte sig igen, men det gjorde hun ikke og hun kom til verden 4 dage over termin på mindre end en time.
Anmeld
Citér