Forkert termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2017

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder, mener jeg selv at have fået en forkert terminsdato på hospitalet.

Var hos min egen læge d. 6/2 som sagde at jeg var 6+2 dage og min termin blev sat til den 3. Oktober.

D. 23/2 fik jeg tid til en scanning på hospitalet, hvor jeg burde være 8+5. Han scanner mig og siger så at jeg kun er 6+5 og har termin d. 14 oktober.

Jeg kan bare simpelthen ikke få det til at passe når jeg beregner terminsdato på nettet. Havde sidste mens første dag 26. December 2017 og min cyklus er ca 28 dage.

For at få min terminsdato til den 14 oktober er jeg nødt til at rykke cyklus dage til 40 eller rykke på sidste mens 1. Dag, men begge ting kan man vel ikke bare rykke på, så det må jo være lægen som tager fejl bare fordi at baby i maven er for lille. Skal man bare sige ok til hvad lægen siger eller kan man godt prøve at forklare det som jeg har gjort her eller er det bare ligemeget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder, mener jeg selv at have fået en forkert terminsdato på hospitalet.

Var hos min egen læge d. 6/2 som sagde at jeg var 6+2 dage og min termin blev sat til den 3. Oktober.

D. 23/2 fik jeg tid til en scanning på hospitalet, hvor jeg burde være 8+5. Han scanner mig og siger så at jeg kun er 6+5 og har termin d. 14 oktober.

Jeg kan bare simpelthen ikke få det til at passe når jeg beregner terminsdato på nettet. Havde sidste mens første dag 26. December 2017 og min cyklus er ca 28 dage.

For at få min terminsdato til den 14 oktober er jeg nødt til at rykke cyklus dage til 40 eller rykke på sidste mens 1. Dag, men begge ting kan man vel ikke bare rykke på, så det må jo være lægen som tager fejl bare fordi at baby i maven er for lille. Skal man bare sige ok til hvad lægen siger eller kan man godt prøve at forklare det som jeg har gjort her eller er det bare ligemeget?

Din terminsdato kan blive rykket igen når du kommer til Nf scanning og det er den terminsdato du skal gå efter uanset egne beregninger

kvinder i fertalitetsbehandling der ved præcis klokkeslæt for befrugter æg kan også risikerer at få rykket terminen. Det er sket før.

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym

Du kan ikke gøre noget.. med min første blev jeg insermeneret og kendte altså den præcise dato. Men min datter var lille hele tiden og de blev ved med at rykke terminsdatoen ( også efter nf) "for babyer vokser ens i maven" jeg tog næsten ikke på og hun blev ved med at være lille.. i følge den oprindelige termen fødte jeg 5 uger for tidligt men ifølge deres var hun kunnen uge før tid men vejlede kun 2600g �� Og flere sagde også at efter vægten var hun 5 uger for tidligt og ret lille selv der, men du får dem ikke til at ændre mening ��

Anmeld Citér

2. marts 2017

MorTilN

Min terminsdatoen blev også skudt frem og tilbage de første 3 mdr med næste 20 dages forskel på den tidligste og den seneste dato. Jeg måtte ringe og rykke min nf frem da jeg i følge en scanning 10+ 14 dage før svarede til 11+ og derfor ville være over 13+6 når jeg kom til den planlagte nf. Til selve nf 14 dage senere blev jeg sat til kun at være 12+ til trods for at jeg jo så skulle være 13+ der

Min terminsdatoen er blevet fast sat til 4 dage før det jeg selv har regnet ud i starten da jeg fandt ud af jeg var gravid

Anmeld Citér

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Jeg ved ikke hvorfor, men det har bare sådan irriteret mig lidt, men det lyder til at det næsten ingen betydning har �� Så er jeg bare rolig og lader dem bestemme ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.