Jeg ville måske også prøve at drosle lidt ned for kontakten, så det ikke er hverdag men måske bare hver anden eller 3 - eller helt simpelt lav nogle faste dage med faste tidspunkter hvor i snakker sammen, så ved han også hvad han kan regne med.
Og så tidspunktet for dagen er også relevant, herhjemme feks så er vi stoppet med for en stund med opkald til biomor om aftenen (fordi det altid er liiige inde de skal puttes ergo TRÆTTE børn) fordi det blev for meget for dem, de blev kede af det og en puttesitation tog lige pludselig timer. Så i stedet fungere det meget bedre at de ringer om eftermiddagen allerede, hvis de vel og mærke vil (det er primært kun når de selv henvender sig med et behov for at snakke med mor, at der bliver et opkald). Men aldrig rigtig senere end 17tiden agtig ..
Her skal det så nævnes at deres mor heller ikke er den bedste, for det er tit samtaler a'la "Hej skatte pusse nusse gøj, ØJ du kan tro at mor hun saaaaavner jer, savner i ikke også mor, nåååår gør i det, hvor er det fint små søde prinsesser. har i det nu godt, husk jeg elsker jer rigtig meget, eeeeeelsssskeeeer diiiig møs møs"
ikke en samtale der fungere, hvis du er 7 og gerne vil have sin mor er glad :-) hehe. Så ikke at fordi jeg tror at du gør sådan, men tænk over hvad i snakker om og sørg for at have nogle gode positive samtaler, hvis det er lige inde sengetid.
Anmeld
Citér