Før-skole + madpakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. marts 2017

Moar2011

Mit store barn er startet i fritter idag, inden skole start til august.  hvor bliver tiiiiiden af ?

i den forbindelse, skal vi forældre til at igang med at smøre madpakker, en til om formiddag/middag og en til om eftermiddagen.. har i nogen gode ideer?  gerne sunde og fuld af næring.

hvilken madkasse vil være genialt til store børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2017

Monski

Moar2011 skriver:

Mit store barn er startet i fritter idag, inden skole start til august.  hvor bliver tiiiiiden af ?

i den forbindelse, skal vi forældre til at igang med at smøre madpakker, en til om formiddag/middag og en til om eftermiddagen.. har i nogen gode ideer?  gerne sunde og fuld af næring.

Vi har madkasser med hulken og ironman fra Imerco. De tåler ikke maskinvask, men de er store 

her får de rugbrød, grøntsager, lidt frugt, nødder og så én snack ting (pølsehorn, madmuffin, pizzasnegle, frikadeller osv) med til frokost.

til formiddag/eftermiddag får de en bolle (tit broccoliboller) noget frugt og en finestang/rosiner eller lignende 

Anmeld Citér

1. marts 2017

Moar2011

Vi har madkasser med hulken og ironman fra Imerco. De tåler ikke maskinvask, men de er store 

her får de rugbrød, grøntsager, lidt frugt, nødder og så én snack ting (pølsehorn, madmuffin, pizzasnegle, frikadeller osv) med til frokost.

til formiddag/eftermiddag får de en bolle (tit broccoliboller) noget frugt og en finestang/rosiner eller lignende 

er det noget du selv laver?  lyder som en lækker madpakke

har du billede af madkassen?

Anmeld Citér

1. marts 2017

Monski

Moar2011 skriver:

er det noget du selv laver?  lyder som en lækker madpakke

har du billede af madkassen?

Ja vi bruger altid sidste dag i ferien på at lave tingene og så ryger de i fryseren. Så passer det med at de har indtil der er ferie næste gang  jeg er selv studerende så der går jo ikke meget mere end 1,5-2 måneder mellem 

Det her var lige det eneste billede jeg kunne finde . Det eneste der er lidt irriterende er at de ikke kan være i "madkasse rummet" i skoletasken, men hvis de skulle have en madkasse der kunne være der, så ville det blive svært at få plads til det hele.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. marts 2017

Moar2011

Monski skriver:

Ja vi bruger altid sidste dag i ferien på at lave tingene og så ryger de i fryseren. Så passer det med at de har indtil der er ferie næste gang  jeg er selv studerende så der går jo ikke meget mere end 1,5-2 måneder mellem 

Det her var lige det eneste billede jeg kunne finde . Det eneste der er lidt irriterende er at de ikke kan være i "madkasse rummet" i skoletasken, men hvis de skulle have en madkasse der kunne være der, så ville det blive svært at få plads til det hele.  

og så er alt mad der i? og så kan ungerne sagtens dele det lidt op, så der er til hele dagen?

Hvad består madmuffien af?

Anmeld Citér

1. marts 2017

Mor Christa

Vi bruger lego madkasser her :-) 

den lille får:

frugt til formiddag (de har en frugtkurv i Bhv, hvor de så bidrager med et stykke frugt dagligt)

madpakke til middag med:

2 stk rugbrød 

agurkestænger og gulerodsstænger

1 stk müslibar/figenstang/frikadelle/æg 

madpakke eftermiddag:

1/2 bolle med smørreost/leverpostej 

frugt i skiver (melon/æbler/pære/hel banan plejer at hitte)

rosiner/figenstang/blåbær/jordbær 

den store får:

formiddag: 1 bolle, figenstang/müslibar, 1 stk frugt 

middag: 2 stk rugbrød, gulerod, agurk og tomat, en snack ting ex pizzasnegle, pølsehorn osv 

Anmeld Citér

1. marts 2017

Troldemommi

Moar2011 skriver:

D 8 februar lavede jeg en tråd om madkasser og indhold jeg fik mange gode ideer, den er du velkommen til at se på i de på min side 

Anmeld Citér

1. marts 2017

Moar2011

Troldemommi skriver:

D 8 februar lavede jeg en tråd om madkasser og indhold jeg fik mange gode ideer, den er du velkommen til at se på i de på min side 

kan ikke finde noget link  ( eller så kan jeg bare ikke helt finde ud af det)

Anmeld Citér

1. marts 2017

Moar2011

Mor Christa skriver:

Vi bruger lego madkasser her :-) 

den lille får:

frugt til formiddag (de har en frugtkurv i Bhv, hvor de så bidrager med et stykke frugt dagligt)

madpakke til middag med:

2 stk rugbrød 

agurkestænger og gulerodsstænger

1 stk müslibar/figenstang/frikadelle/æg 

madpakke eftermiddag:

1/2 bolle med smørreost/leverpostej 

frugt i skiver (melon/æbler/pære/hel banan plejer at hitte)

rosiner/figenstang/blåbær/jordbær 

den store får:

formiddag: 1 bolle, figenstang/müslibar, 1 stk frugt 

middag: 2 stk rugbrød, gulerod, agurk og tomat, en snack ting ex pizzasnegle, pølsehorn osv 

Er det bare i en madkasse?

Anmeld Citér

1. marts 2017

Mor Christa

Moar2011 skriver:

Er det bare i en madkasse?

Nej, jeg giver dem to madkasser med hver :-) en 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.