Kraftige smerter ved ÆL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2017

Butterfly

Hej folkens.

Jeg havde igår aftes kraftige smerter nederst i venstre side af maven. Måtte tage til vagtlægen, da jeg hverken kunne stå, gå, sidde eller ligge.

Smerterne startede ved 17-18 tiden. Lidt i ti kunne jeg ikke holde det ud længere. Vagtlægen mente også det var ÆL smerter (hvilket faktisk var det første han spurgte mig om, da jeg kom derned).

Men ved 23-tiden var smerterne godt som væk.

Er der andre der har kraftige ÆL smerter og evt. kan forklare hvorfor det skal gøre så pokker ondt? 

Knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2017

Rockertand

Butterfly skriver:

Hej folkens.

Jeg havde igår aftes kraftige smerter nederst i venstre side af maven. Måtte tage til vagtlægen, da jeg hverken kunne stå, gå, sidde eller ligge.

Smerterne startede ved 17-18 tiden. Lidt i ti kunne jeg ikke holde det ud længere. Vagtlægen mente også det var ÆL smerter (hvilket faktisk var det første han spurgte mig om, da jeg kom derned).

Men ved 23-tiden var smerterne godt som væk.

Er der andre der har kraftige ÆL smerter og evt. kan forklare hvorfor det skal gøre så pokker ondt? 

Knus 

Arrh, mon ikke det er en cyste, der er sprunget.

Anmeld Citér

28. februar 2017

Miti's mama

Lyder mere som en cyste...æl kan gøre nas, men ikke vagtlæge nas...

Anmeld Citér

28. februar 2017

ErDetSnartNU

Efter jeg har været gravid og har fået kobberspiral (jeg ved ikke hvilken af delene, der har gjort udslaget) får jeg også meget ondt ved ægløsning - det varer et par timer, og sidste gang kunne jeg næsten ikke overskue at stå ud af sengen da det var værst. Jeg føler mig sikker på at det er ægløsningens "skyld" da det ville være lidt for tilfældigt hvis jeg havde en cyste der sprang hver gang jeg er på CD 13-14 stykker 

Anmeld Citér

28. februar 2017

ErDetSnartNU

Miti's mama skriver:

Hvis man ikke har prøvet der før og pludselig får enormt ondt i den ene side af maven, så er det vel ikke fuldstændigt utænkeligt at man kontakter vagtlægen? Nogle ville måske mistænke at smerterne stammede fra en blindtarmsbetændelse eller sådan noget, og så er det måske fint nok lige at give vagtlægen et kald 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Miti's mama

ErDetSnartNU skriver:

Hvis man ikke har prøvet der før og pludselig får enormt ondt i den ene side af maven, så er det vel ikke fuldstændigt utænkeligt at man kontakter vagtlægen? Nogle ville måske mistænke at smerterne stammede fra en blindtarmsbetændelse eller sådan noget, og så er det måske fint nok lige at give vagtlægen et kald 

Jo selvfølgelig. Var heller ikke det jeg mente. Mente at en ægløsning normalt ikke gør så ondt at man kontakter vagtlægen, og det derfor nok havde været en cyste i stedet. 

Anmeld Citér

1. marts 2017

Butterfly

Rockertand skriver:

Arrh, mon ikke det er en cyste, der er sprunget.

De sidste par måneder har jeg også haft ondt - dog ikke så ondt - ved ÆL-tidspunktet, så hvis det er cyster synes jeg det er underligt de kun kommer den ene gang i hver cyklus 

Anmeld Citér

1. marts 2017

Butterfly

Miti's mama skriver:

De sidste par måneder har jeg også haft ondt - dog ikke så ondt - ved ÆL-tidspunktet, så hvis det er cyster synes jeg det er underligt de kun kommer den ene gang i hver cyklus  

Anmeld Citér

1. marts 2017

Butterfly

ErDetSnartNU skriver:

Efter jeg har været gravid og har fået kobberspiral (jeg ved ikke hvilken af delene, der har gjort udslaget) får jeg også meget ondt ved ægløsning - det varer et par timer, og sidste gang kunne jeg næsten ikke overskue at stå ud af sengen da det var værst. Jeg føler mig sikker på at det er ægløsningens "skyld" da det ville være lidt for tilfældigt hvis jeg havde en cyste der sprang hver gang jeg er på CD 13-14 stykker 

Det er også sådan det er ved mig  det kommer omkring dag 14, dog var smerterne værre denne gang end de sidste par cyklusser.

Jeg har dog ikke været gravid - endnu, men krydser fingre for at der snart sker noget 

Anmeld Citér

2. marts 2017

Miti's mama

Butterfly skriver:

Det er stadig muligt det er cyster. Få det tjekket for en sikkerheds skyld  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.