Mammografi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

230 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er 21 år gammel, og er pga. mælk / væske i brysterne blevet henvist til mammografi. Er det mig der har misforstået noget, eller er mammografi ikke kun screening for kræft?

Har nogle af jer haft mælk i brysterne før graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

Jeg er 21 år gammel, og er pga. mælk / væske i brysterne blevet henvist til mammografi. Er det mig der har misforstået noget, eller er mammografi ikke kun screening for kræft?

Har nogle af jer haft mælk i brysterne før graviditet? 

Mammografi er en røntgenundersøgelse af brystet til afsløring af evt. knuder. Det behøver ikke nødvendigvis at være kræft, men kan fx. også bare være forstadier til kræft. Eller en godartet knude. 

Nu har jeg født et barn, flaskebarn (og har derfor ikke ammet), men jeg er aldrig stoppet med at producere mælk. Nu er han så snart 3 år og har stadig mælk. 

Anmeld Citér

26. februar 2017

Fremad

Nej de tjekker os for cyster, bylder, arvæv mm på den måde 

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym

Enig med de andre. De kan screene for mere end blot cancer, og især hvis du ammer. Men tanken om at blive indkaldt er ikke behagelig.... 

Skal selv afsted på onsdag, pga højre bryst er ømt i side og lægen kan mærke noget , det bliver også min første tur derind. Kan ikke sige jeg glæder mig til oplevelsen,  men det bliver rart at finde ud af hvorfor jeg døjer med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.