Pinligt, at jeg er nødt til at spørge, men: I mandags fik jeg fingeren i en stavblender, jeg ikke havde slukket for -
- men jeg slap billigt. Der er skrællet hud af min pegefinger, på overfladen af fingeren, lige under neglen, altså på det øverste led. Såret er på størrelse med en 5-øre. Det er ikke særligt dybt.
På skadestuen fik jeg det renset og plastret til - ikke syet, for det er som nævnt ikke dybt - og fik en stivkrampevaccination plus instrukser om at lukke op efter et par dage, give det luft og rense det løbende. Det gør jeg. Men det er jo stadig et åbent sår, og jeg er nødt til at have det plastret til for ikke at få skidt i det eller støde det på noget - det gør vildt ondt, når der kommer luft til, og jeg kan ikke bøje det yderste led. Men når det næsten er plastret stramt til hele tiden, så bliver det jo ved med at være åbent - der kommer vel ingen sårskorpe, når det er lukket inde, og der bliver fugtigt af "kondens" under plasteret - eller hvad?
Øjj, jeg føler mig dum, for jeg er jo ikke hårdt skadet, men skal jeg "løslade" fingeren fra plastret nu eller ej?
Anmeld
Citér