BMI og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2017

Camilla1995

Hej alle! 

Jeg er en pige på 21 år, som har en BMI på 27,73. Jeg synes ikke selv jeg ser fed ud, og vil faktisk sige jeg føler mig normal med lidt ekstra på siderne. Men har en muskelmasse på størrelse med en gennemsnitlig mand, og træner 3 gange om ugen plus jeg cykler 30 km gennemsnitlig om ugen. Tænker bare om det at jeg har en BMI på 27,73 det vil påvirke en gravidtet? 

mvh. Camilla

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2017

esioul

Camilla1995 skriver:

Hej alle! 

Jeg er en pige på 21 år, som har en BMI på 27,73. Jeg synes ikke selv jeg ser fed ud, og vil faktisk sige jeg føler mig normal med lidt ekstra på siderne. Men har en muskelmasse på størrelse med en gennemsnitlig mand, og træner 3 gange om ugen plus jeg cykler 30 km gennemsnitlig om ugen. Tænker bare om det at jeg har en BMI på 27,73 det vil påvirke en gravidtet? 

mvh. Camilla

nej det er helt fint

Anmeld Citér

25. februar 2017

Pianisten

Tror også det er ganske fint Havde selv et BMI på 26 da jeg blev gravid. Det eneste man lige skal indstille sig på er at jordemødrene er lidt hurtige til at være efter en - ift at komme til at tage for meget på

Anmeld Citér

25. februar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg har haft et bmi på knap 28 tror jeg begge gange og har ikke tørt en lyd om vægtcfta hverken læger eller jm. Tog 11 kg på første gang og 4 anden gang. I min journal frs 2. Fødsel står der dog noteret fedme hos moderen pga for højt kalorieindtag. Fik et chok da jeg læste det da det overhovedet ikke blev påpeget på noget tidspunkt og ja jeg vejede da måske max 10 kg fir meget men direkte red er jeg altså overhovedet ikke....

Anmeld Citér

25. februar 2017

Minutes

Bliver I vejet hos både jordemoder og læge? 

Anmeld Citér

25. februar 2017

A-1995

Mit BMI har været på 28-29 begge gange. Det er aldrig blevet nævnt og er aldrig blevet vejet hos jordemoder eller læge. Tog 8 kg på under begge graviditeter ����

Anmeld Citér

25. februar 2017

Miti's mama

Hvis du har en del muskelmasse, kan man ikke rigtig regne med BMI'en. Den er egentlig i mange tilfælde et rigtig dårligt redskab til at måle om man er overvægtig. Men tror jeg bestemt ikke du har noget at være bekymret over - lægen vil nok spørge ind til din kost og motionsvaner, men så er det vist også det.

Anmeld Citér

25. februar 2017

Tystys14

A-1995 skriver:

Mit BMI har været på 28-29 begge gange. Det er aldrig blevet nævnt og er aldrig blevet vejet hos jordemoder eller læge. Tog 8 kg på under begge graviditeter ����

Jeg synes det er helt vildt snyd du ikke blev vejet  selv havde jeg en kamp med min læge om det. Nægtede simpelthen at komme til lægeundersøgelse med nr 2 pga. han skulle veje mig hver gang. (Jeg er ikke fed men mit bmi har altid været "højt" pga min bygning". 

Jeg havde fint styr på min vægt, og da jordmoder syntes det var fint hvis jeg selv sørgede for at notere og dele det med hende, så kunne ikke se hvad min læge skulle bruge det til. 

Anmeld Citér

25. februar 2017

Rockertand

Tystys14 skriver:

Jeg synes det er helt vildt snyd du ikke blev vejet  selv havde jeg en kamp med min læge om det. Nægtede simpelthen at komme til lægeundersøgelse med nr 2 pga. han skulle veje mig hver gang. (Jeg er ikke fed men mit bmi har altid været "højt" pga min bygning". 

Jeg havde fint styr på min vægt, og da jordmoder syntes det var fint hvis jeg selv sørgede for at notere og dele det med hende, så kunne ikke se hvad min læge skulle bruge det til. 

Man SKAL ikke og kan sige pænt nej tak, så det er lidt noget pjat helt at undgå lægeundersøgelsen.

Vægten bruges i risikovurderingen, så det er et arbejdsredskab og ikke "bare fordi".0

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.