Det er en bio indtil uge 6+0. Så selv hvis du testede på dagen for menstruation, ville du kunne risikere en bio.
Jeg ville prøve at lade være med at tænke for meget på det. Jeg kan sagtens give dig statistikkerne, men vil det helt ærligt hjælpe?
Personligt hjalp det mig meget at vide, at hvis det skulle ende med bio eller spontan abort, så var der intet jeg kunne gøre, og at det med al sandsynlighed ville være, fordi fosteret var sygt. Jeg har heldigvis aldrig prøvet at miste, men jeg kunne forstille mig, at det må være "nemmere" (i mangel på bedre ord) at miste i uge 5 eller 6 end at finde ud af, at ens barn er sygt eller ikke længere lever ved nakkefoldsscanningen. Hvis man skal være lidt hård, er det jo naturens måde at sikre, at det kun er sunde og levedygtige fostre, der bliver til børn.
Og så vil jeg også sige, at det er helt naturligt at være nervøs! Det er de fleste :-) Og det er jo, fordi man allerede er knyttet til den lille spire i maven. Det er da fantastisk, at man så hurtigt kan elske nogen, man aldrig har mødt :-)
Anmeld
Citér