Spørgsmål omkring penicillin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
11 svar
3 synes godt om
24. februar 2017

Sujan

halløj.

jeg var ved lægen i går med hævet hals og blev podet for halsbetændelse. Denne var positiv og forhøjet infektionstal = penicillin.

Nu har jeg været på penicillin i 1 døgn og det er blevet meget meget værre. Min hals er helt lukket og jeg kan ikke engang synke mit eget spyt og derfor heller ikke få noget at spise eller drikke! Har det virkelig virkelig skidt....

hvornår begynder den penicillin at virke? Efter et par døgn? Havde bare ikke forberedt mig på det kunne blive værre så sidder her og er møg bange for at penicillinen slet ikke virker. Skal man kontakte lægen eller se tiden an?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2017

Frk.S

Altså normalt virker penicillin ret hurtigt. Men det forudsætter jo at den bakterie du er ramt af et følsom overfor den type du får.  

For et par år siden fik jeg lungebetændelse og var også virkelig skidt. Det penicillin jeg fik i første omgang slog det ikke ned og jeg endte med at få noget andet.... jeg tænker at det var noget bredspektret... det hjalp. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Miti's mama

Min brystbetændelse blev bedre efter kun få timer. Lader til du skal have en anden slags penicillin. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

MiniMe2005

Jeg synes, det kan være meget forskelligt. Jeg har haft blærebetændelse et hav af gange, og nogle gange virker penicillinen efter nogle timer, andre gange går der en dag eller to, før jeg kan mærke forskel. 

Hvis der ikke er nogen forskel indenfor det næste døgn, eller din tilstand bliver forværret, synes jeg, du skal snakke med lægen igen.

Anmeld Citér

24. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Sujan skriver:

halløj.

jeg var ved lægen i går med hævet hals og blev podet for halsbetændelse. Denne var positiv og forhøjet infektionstal = penicillin.

Nu har jeg været på penicillin i 1 døgn og det er blevet meget meget værre. Min hals er helt lukket og jeg kan ikke engang synke mit eget spyt og derfor heller ikke få noget at spise eller drikke! Har det virkelig virkelig skidt....

hvornår begynder den penicillin at virke? Efter et par døgn? Havde bare ikke forberedt mig på det kunne blive værre så sidder her og er møg bange for at penicillinen slet ikke virker. Skal man kontakte lægen eller se tiden an?

Sidst jeg havde halsbetændelse gik der 2-3dage før jeg kunne mærke en virkning.

Anmeld Citér

24. februar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Hos mig plejer der gerne at gå 2-3 hele dage inden det begynder at virke 

Anmeld Citér

24. februar 2017

B&J

Her går der også 2/3 døgn og ellers bruger jeg is vand med is for at få luft og smører min ryg og hals med noget mentol så det også hjælper med jeg kan få luft 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Sprit25

Jeg fik det igår og det virker allerede! 

Anmeld Citér

24. februar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det kan også være en byld af en slags.  Især når du føler du intet kan synke. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Muffinmus

Du har ikke udslet eller andet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.