Lejebolig ved ophør af samliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.302 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2017

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden. Vi har boet sammen i fem år i vores lejebolig, men det er kun ham der står på lejekontrakten.

Han vil ikke blive boende, men kan jeg og vores fælles barn bare fortsætte med at bo her nu hvor vi har haft folkeregisteradresse her i i 2+ år? 

Hvad gør man med depositum?

håber at høre fra nogen som måske har været det samme igennem. Knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal kontakte administrator og blive skrevet på lejekontrakten. 

Det er ikke sikkert, at din ex kæreste kan blive slettet fra lejekontrakten før du har stået på den i 2 år. Det er lidt forskelligt.

depositim følger lejligheden, og så længe den ikke bliver opsagt skal der ikke indbetales nyt depositum. 

Hvad I aftaler vedr. Depositum, er i mellem din ex og dig.

Anmeld Citér

23. februar 2017

Jullesnulle

Bliv skrevet på lejekontrakten og sig ikke grunden. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Du skal kontakte administrator og blive skrevet på lejekontrakten. 

Det er ikke sikkert, at din ex kæreste kan blive slettet fra lejekontrakten før du har stået på den i 2 år. Det er lidt forskelligt.

depositim følger lejligheden, og så længe den ikke bliver opsagt skal der ikke indbetales nyt depositum. 

Hvad I aftaler vedr. Depositum, er i mellem din ex og dig.

Hej og tak for svaret  Jeg har ikke hørt det med at en lejer ikke kan fjernes fra en kontrakt før 2 år efter at vedkommende er fraflyttet? Hvilken paragraf kan jeg bruge til at læse mere om denne?

Har vi ingen rettigheder nu hvor vi har boet her i over 2 år med folkeregisteradresse her selvom vi ikke er på lejekontrakten?

Hvis jeg kontakter boligselskabet og oplyser dem om at vores samliv ophører og jeg derfor overtager lejemålet, burde jeg så ikke kunne det nu hvor vi har boet her i 2+ år har vi vel også nogle rettigheder?

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Bliv skrevet på lejekontrakten og sig ikke grunden. 

Den er eksen ikke med på.. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Den er eksen ikke med på.. 

Gud hvor småligt! Ej jeg bliver helt harm han vil heller at du og fælles barn står på gaden.?

du kan måske kontakte ejendomsadministratoren og håbe på forståelse. Hvis du har været en god lejer er det jo altid bedre end en man ikke kender..?

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

Gud hvor småligt! Ej jeg bliver helt harm han vil heller at du og fælles barn står på gaden.?

du kan måske kontakte ejendomsadministratoren og håbe på forståelse. Hvis du har været en god lejer er det jo altid bedre end en man ikke kender..?

Det er meget småligt og jeg håber at han skifter mening. Men i mellemtiden vil jeg ikke risikere at havne i en situation, hvor vores barn og jeg bliver boligløse.

Jeg fandt det her som gælder ved mere end 2 års fælles husstand:

"Får du eller din samlever på denne måde en dom for, at den pågældende af jer kan blive boende alene, har udlejeren ingen mulighed for at modsætte sig, at den oprindelige lejers navn bliver slettet - og afløst af den andens - på lejekontrakten.

Ligeledes skal udlejeren acceptere en frivillig aftale, hvor I bliver enige om, at den af jer, der ikke har sit navn på lejekontrakten, skal fortsætte lejemålet alene. Det er blot at meddele udlejeren, at vedkommende bliver boende alene i lejemålet.

Når en samlever på den omtalte måde 'fortsætter' et lejemål, som den anden af jer ellers har haft alene, skal der ikke oprettes en ny lejekontrakt. Den tilbageblevne af jer har krav på, at udlejeren ændrer navnet på lejekontrakten, og den fraflyttende af jer har krav på at blive frigjort for alle fremtidige forpligtelser. Men den oprindelige lejer bliver dog først frigjort fra det øjeblik, hvor udlejeren bliver gjort bekendt med ændringen. Til gengæld hæfter den nye lejer for alle betalinger - og herunder eventuelle restancer."

Ud fra det lyder det næsten som om at vi kan:

1. Blive enige om jeg at skal bo her (min ex og jeg)
  2. Sende en mail til vores ejendomsadministrator og skrive, at jeg fremover overtager lejemålet helt alene og han derfor ikke længere er lejeren
  3. Ex og jeg aftaler hvad vi gør os imellem ift depositum

Burde det så næsten ikke være det..? 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Det er meget småligt og jeg håber at han skifter mening. Men i mellemtiden vil jeg ikke risikere at havne i en situation, hvor vores barn og jeg bliver boligløse.

Jeg fandt det her som gælder ved mere end 2 års fælles husstand:

"Får du eller din samlever på denne måde en dom for, at den pågældende af jer kan blive boende alene, har udlejeren ingen mulighed for at modsætte sig, at den oprindelige lejers navn bliver slettet - og afløst af den andens - på lejekontrakten.

Ligeledes skal udlejeren acceptere en frivillig aftale, hvor I bliver enige om, at den af jer, der ikke har sit navn på lejekontrakten, skal fortsætte lejemålet alene. Det er blot at meddele udlejeren, at vedkommende bliver boende alene i lejemålet.

Når en samlever på den omtalte måde 'fortsætter' et lejemål, som den anden af jer ellers har haft alene, skal der ikke oprettes en ny lejekontrakt. Den tilbageblevne af jer har krav på, at udlejeren ændrer navnet på lejekontrakten, og den fraflyttende af jer har krav på at blive frigjort for alle fremtidige forpligtelser. Men den oprindelige lejer bliver dog først frigjort fra det øjeblik, hvor udlejeren bliver gjort bekendt med ændringen. Til gengæld hæfter den nye lejer for alle betalinger - og herunder eventuelle restancer."

Ud fra det lyder det næsten som om at vi kan:

1. Blive enige om jeg at skal bo her (min ex og jeg)
  2. Sende en mail til vores ejendomsadministrator og skrive, at jeg fremover overtager lejemålet helt alene og han derfor ikke længere er lejeren
  3. Ex og jeg aftaler hvad vi gør os imellem ift depositum

Burde det så næsten ikke være det..? 

Men sagde du ikke at han netop ikke vil hjælpe dig

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Men sagde du ikke at han netop ikke vil hjælpe dig

Nej ikke at han ikke ville hjælpe os, men kun at han ikke ville bede administrationen om at få mig på lejekontrakten, fordi han synes det er for besværligt.

Anmeld Citér

23. februar 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Nej ikke at han ikke ville hjælpe os, men kun at han ikke ville bede administrationen om at få mig på lejekontrakten, fordi han synes det er for besværligt.

Ok.. hvad i al verden er der besværligt ved det..?

skriv en erklæring og få hans underskrift så kam du jo tage den bagefter med administrator. 

Det kan da ved Gud ikke kalde besværligt. Gør det så nemt for ham som muligt.... som I kun at skulle sætte en underskrift på et papir.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.