Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.527 visninger
5 svar
11 synes godt om
22. februar 2017

fif

Hej er nogle der har en god ide til en sjov leg eller lignende til en pige der skal konfirmeres ? Har Googlet, men synes ik der dukker noget spændende op! 

Det må godt være noget hun skal gøre  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg var til en konfirmation hvor farmand havde lavet en quiz.. han stillede spørgsmål om konfirmanden fx hvilken dag går hun til gymnastik eller hvor mange år har hun gået med aviser eller hvornår har hun fødselsdag og hun skulle så vælge en gæst hun troede kunne svaret.. svarede gæsten rigtig fik hun 100 kr.. der var 15 spørgsmål i alt

gevinsten ved hvert spørgsmål kunne self også være noget andet men det var ret underholdende synes jeg

Anmeld Citér

22. februar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

du kunne også lave en bunke kort med udsagn om gæsterne fx hvem bor på egebakken 47? hvem arbejder i matas.. osv. så kunne konfirmanden gå rundt og lægge dem foran de gæster hun tror det er og så få en gevinst for hvert rigtig hun rammer

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anpau

fif skriver:

Hej er nogle der har en god ide til en sjov leg eller lignende til en pige der skal konfirmeres ? Har Googlet, men synes ik der dukker noget spændende op! 

Det må godt være noget hun skal gøre  

Til min venindes 25 års fødselsdag, havde nogle piger lavet en leg, hvor vi alle, undtagen min veninde, fik udleveret et papir, hvor der stod at vi skulle rejse os for hvert udsagn vi passede på. Vi måtte ikke sige noget, og min veninde skulle så gætte, hvad det var, alle der stod op havde tilfælles med hende. 

Det kunne fx være 

1. Alle dem der har været i udlandet med xx rejser sig op

2. Alle dem der kalder xx for "kælenavn" rejser sig op

3. Alle dem der har en tatovering (da min veninde også selv har det) rejser sig op

osv osv

Det var en rigtig sjov leg, også for gæsterne  

Anmeld Citér

23. februar 2017

Wallflower

Mit råd ville være at undgå en quiz specifikt om konfirmanden (fx hvornår gjorde h*n det, hvad er yndlingsferien osv.) mest fordi der oftest vil sidde gæster som ikke er så tætte med konfirmanden og for dem vil det formentelig blive langtrukkent fordi det højst sandsynligt vil være den samme håndfuld tætte personer som ville kunne svarene. Selvfølgelig er det konfirmandens dag, så fokus skal klart være på vedkommende. Synes til gengæld, at forslagene herinde om en quiz med, at konfirmanden skal gætte hvilke ting h*n har til fælles med gæsterne eller, at konfirmanden skal gætte et eller andet om hver gæst er en rigtig god måde at involvere både konfirmanden, men også alle gæsterne 

Anmeld Citér

23. februar 2017

fif

Tak for nogle gode ideer alle sammen, jeg må nok gå i tænkeboksen men kan sagtens bruge nogle af de ting i skriver!! 

Jeg tænkte også om det kunne være noget hun sgu spise eller drikke, og det kunne hun så gøre hvis hun gættede forkert på et spørgsmål

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.