Hormonspiral / minipiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
12 svar
1 synes godt om
22. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger.

sagen er den at jeg idag har fået fjernet min spiral da jeg stadig efter 2 år bløder som vinden blæser. Og pletbløder også konstant. 

Jeg har som sagt lige fået den fjernet og bedt om at få minipiller da min læge ikke vil give mig p-piller pga jeg er 30.

nu ved jeg godt at det er det samme hormon. Men de "nyere" minipiller skulle være med mere i. Og derfor også virker som ægløsningshæmmende.

men har nogen af jer prøvet at gå fra hormonspiral til minipiller? Og havde det nogen bedre effekt?

jeg har sgu ikke rigtig andre muligheder. 

For synes kondom er det et no-go

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2017

2babygirls

Anonym skriver:

Hej piger.

sagen er den at jeg idag har fået fjernet min spiral da jeg stadig efter 2 år bløder som vinden blæser. Og pletbløder også konstant. 

Jeg har som sagt lige fået den fjernet og bedt om at få minipiller da min læge ikke vil give mig p-piller pga jeg er 30.

nu ved jeg godt at det er det samme hormon. Men de "nyere" minipiller skulle være med mere i. Og derfor også virker som ægløsningshæmmende.

men har nogen af jer prøvet at gå fra hormonspiral til minipiller? Og havde det nogen bedre effekt?

jeg har sgu ikke rigtig andre muligheder. 

For synes kondom er det et no-go

Må du ikke få p piller fordi du er 30

Jeg er 32 og har lige fået fornyet orm p pille recept, overvejede dog mini pillen men min læge sagde at der kunne være plet blødning og rest blødninger på.valgte at fortsætte på p pillen

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Må du ikke få p piller fordi du er 30

Jeg er 32 og har lige fået fornyet orm p pille recept, overvejede dog mini pillen men min læge sagde at der kunne være plet blødning og rest blødninger på.valgte at fortsætte på p pillen

Nej for når man er over 30 så øges sensynligheden for blodpropper meget. 

Jeg synes det er pisse irriterende. 

Jeg har fået ppiller siden jeg var 14. Og synes klart det er den bedste prævention. 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Nej for når man er over 30 så øges sensynligheden for blodpropper meget. 

Jeg synes det er pisse irriterende. 

Jeg har fået ppiller siden jeg var 14. Og synes klart det er den bedste prævention. 

Hvad med en p-ring? Fungerer ligesom p-piller med at have den i i 21 dage og 7 dages mens-pause? 

Altså selv var jeg ikke vild med den, men er generelt ikke særlig god til hormoner og bliver let påvirket. 

Men sådan præventionsagtigit var den ok, synes jeg. Jeg/vi tog den ud når vi havde sex, men det var bare sådan en lille ting vi ikke gjorde noget nummer ud af.  Men man kan godt have den i under sex. 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Hvad med en p-ring? Fungerer ligesom p-piller med at have den i i 21 dage og 7 dages mens-pause? 

Altså selv var jeg ikke vild med den, men er generelt ikke særlig god til hormoner og bliver let påvirket. 

Men sådan præventionsagtigit var den ok, synes jeg. Jeg/vi tog den ud når vi havde sex, men det var bare sådan en lille ting vi ikke gjorde noget nummer ud af.  Men man kan godt have den i under sex. 

Det spurgte jeg også min læge til men da der er det samme hormon i som i p-piller må jeg ikke få den. Netop pga øget risiko for blodpropper.

Anmeld Citér

22. februar 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Det spurgte jeg også min læge til men da der er det samme hormon i som i p-piller må jeg ikke få den. Netop pga øget risiko for blodpropper.

Okay det lyder lidt underligt. Nu er jeg godt non ikke fyldt 30, men har da bekendte der bruger den der er over 30... 

Er der en speciel grund, udover risikoen for blodpropper? - altså tænker om det er pga. overvægt eller fordi du er særlig disponibel for nogle af midlernes bivirkninger? 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Okay det lyder lidt underligt. Nu er jeg godt non ikke fyldt 30, men har da bekendte der bruger den der er over 30... 

Er der en speciel grund, udover risikoen for blodpropper? - altså tænker om det er pga. overvægt eller fordi du er særlig disponibel for nogle af midlernes bivirkninger? 

Ingen af delene. 

Ingen i familie har ej heller haft blodpropper.

men har en læge der går meget op i hvad Sundhedsstyrelsen anbefaler.

og det er sådanne både godt og ondt.

men på den anden side ville jeg da også være træt af at få en blodprop.

men håber bare at de minipiller fungere for mig. At det ikke er ligesom spiralen.

hvis det ikke havde været så skide dyrt at blive steriliseret. Var jeg blevet det. For jeg skal ikke have flere børn..

Men jeg har sgu ikke lige 8000 kr til det ��

Anmeld Citér

22. februar 2017

Kasand

Anonym skriver:

Ingen af delene. 

men håber bare at de minipiller fungere for mig. At det ikke er ligesom spiralen.

hvis det ikke havde været så skide dyrt at blive steriliseret. Var jeg blevet det. For jeg skal ikke have flere børn..

Har desværre ingen erfaringer, men det koster da ikke noget at blive steriliseret? I det materiale vi har fået står der at det er gratis :-)

Anmeld Citér

22. februar 2017

2babygirls

Anonym skriver:

Ingen af delene. 

Øh 8000kr   min mand blev fixet gratis på sygehuset!!

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anonym trådstarter

Kasand skriver:

Har desværre ingen erfaringer, men det koster da ikke noget at blive steriliseret? I det materiale vi har fået står der at det er gratis :-)

Okay.

jeg har læst mig frem til at det koster 8000kr 

skal man ikke have en stærk begrundelse for at blive det gratis?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.