Icsi - skal jeg fortælle på jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
10 svar
4 synes godt om
19. februar 2017

Abcdef

Jeg skal i fertilitetsbehandling om ca en måned. Direkte til icsi. Jeg har ikke lyst til at fortælle på arbejde, men i stedet tage fri de dage og morgener, hvor jeg har behov (jeg arbejder 8-16). Hvor ofte skal man reelt forbi sygehuset? Det er vel kun et par scanninger, æu og æo (pr. Forsøg)? 

Nogen her der har holdt det hemmeligt på jobbet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2017

et-ønske

Vi var dog "kun" i benhandling med inseminering - men det tog et år fra vi startede til jeg blev gravid..... så efter 9 mdr hvor min psyke hang i laser og min chef var bekymret for alt mit ferie nærmest var brugt - og for at jeg var alvorligt syg! Gik jeg til bekendelse.... det var en befrielse at hun vidste hvorfor jeg ofte var væk. Og vi fik søgt en paragraf 56 så jeg ikke skulle have dårlig samvittighed! Men nåede så knap at bruge den fordi jeg blev gravid held og lykke med projektet  

Anmeld Citér

19. februar 2017

C85

Jeg har lige været igennem icsi. Jeg har været til to scanninger med en uges mellemrum, ægudtagning (der heldigvis faldt på en lørdag) og ægoplægning. Derudover har jeg en tid til blodprøvetagning.

Jeg har været i fertilitetsbehandling i snart halvandet år og fortalte det, fra første iui, på min arbejdsplads. Både min chef og mine kollegaer ved det, og det har jeg det personligt rigtig godt med. Flere af dem har selv været igennem det og kender til de følelser mange får i processen. Derudover er der en forståelse for, at jeg indimellem er fraværende og at jeg gennemgår noget, der kan påvirke mig psykisk. Vi taler om det, når jeg har lyst og jeg er rimelig åben omkring det. Jeg tror jeg ville blive mere stresset over det, hvis det var hemmeligt, men det fungerer sikkert for nogen.  

Anmeld Citér

19. februar 2017

Abcdef

et-ønske skriver:

Vi var dog "kun" i benhandling med inseminering - men det tog et år fra vi startede til jeg blev gravid..... så efter 9 mdr hvor min psyke hang i laser og min chef var bekymret for alt mit ferie nærmest var brugt - og for at jeg var alvorligt syg! Gik jeg til bekendelse.... det var en befrielse at hun vidste hvorfor jeg ofte var væk. Og vi fik søgt en paragraf 56 så jeg ikke skulle have dårlig samvittighed! Men nåede så knap at bruge den fordi jeg blev gravid held og lykke med projektet  

Jeg kan desværre ikke anvende paragraf 56, da det er min mand der har nedsat sædkvalitet, og jeg ikke "fejler noget". Det siger min fagforening...

Anmeld Citér

19. februar 2017

Abcdef

C85 skriver:

Jeg har lige været igennem icsi. Jeg har været til to scanninger med en uges mellemrum, ægudtagning (der heldigvis faldt på en lørdag) og ægoplægning. Derudover har jeg en tid til blodprøvetagning.

Jeg har været i fertilitetsbehandling i snart halvandet år og fortalte det, fra første iui, på min arbejdsplads. Både min chef og mine kollegaer ved det, og det har jeg det personligt rigtig godt med. Flere af dem har selv været igennem det og kender til de følelser mange får i processen. Derudover er der en forståelse for, at jeg indimellem er fraværende og at jeg gennemgår noget, der kan påvirke mig psykisk. Vi taler om det, når jeg har lyst og jeg er rimelig åben omkring det. Jeg tror jeg ville blive mere stresset over det, hvis det var hemmeligt, men det fungerer sikkert for nogen.  

Jeg kan godt se, hvad du mener... Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har bare ikke lyst til at dele det dèr. Der er heller ikke andre, der har været i gennem det samme... Det ville nok gøre det nemmere.☺

Anmeld Citér

19. februar 2017

Malene76

Jeg kan desværre ikke anvende paragraf 56, da det er min mand der har nedsat sædkvalitet, og jeg ikke "fejler noget". Det siger min fagforening...

Det forstår jeg ikke. Jeg havde en paragraf 56 og det var min fagforening ikke blandet ind i. Jeg hentede blanketten på kommunen og fik lægen til at udfylde den og sendte den retur til kommunen som bevilligede den til mig for et år af gangen. Her er det også mandens soldater der var ret så sløve, vi røg også direkte til ICSI. 

Prøv lige at undersøge det igen, er mit bedste råd. 

Held og lykke herfra. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Babyønske

Jeg har valgt at fortælle det på arbejdet, men dog  kun til mit team (5 personer). Mest sådan at de ved hvor jeg er henne når jeg smutter - kan jo ikke blive ved med at gå til tandlæge  synes det er rart at kunne snakke med nogen om hvordan det går osv. Synes de er rigtig gode til ikke at "over"spørge, men bare spørge når de ved at der er "gang i noget" 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Abcdef

Malene76 skriver:

Det forstår jeg ikke. Jeg havde en paragraf 56 og det var min fagforening ikke blandet ind i. Jeg hentede blanketten på kommunen og fik lægen til at udfylde den og sendte den retur til kommunen som bevilligede den til mig for et år af gangen. Her er det også mandens soldater der var ret så sløve, vi røg også direkte til ICSI. 

Prøv lige at undersøge det igen, er mit bedste råd. 

Held og lykke herfra. 

Kh. Malene 

De er heller ikke blandet ind i det, jeg kontakter dem blot for vejledning ☺

Anmeld Citér

19. februar 2017

nielsen80

Det passer ikke!

Det er underordnet, hvem problemet ligger hos. Hvilken fagforening har du? Det var da virkelig ringe vejledning!

Anmeld Citér

19. februar 2017

Abcdef

Det passer ikke!

Det er underordnet, hvem problemet ligger hos. Hvilken fagforening har du? Det var da virkelig ringe vejledning!

Kommunikation og sprog. Men jeg kan se, at fagforeningen Det Faglige Hus skriver det samme: https://www.detfagligehus.dk/faa-hjaelp/loenmodtager/i-arbejde/graviditet-og-barsel/fertilitetsbehandling/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.