Job? Findes der et jeg ikke kender..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2017

Anonym trådstarter

Er udelukkende anonym i det sære tilfælde at en kollega skulle falde over indlægget (tvivler dog, men man ved jo aldrig)

Ja jeg ved simpelthen ikke om jeg skal affinde mig med det job jeg har nu, eller prøve at finde JOBBET. Jeg tror måske ikke jeg har mit drømmejob. Jeg har søde kollegaer, gode arbejdstider og kan finde ud af det. 

MEN jeg drømmer om noget andet. Noget mere. Og så tænker jeg på om der måske findes et job (med alle de nye fancy job og stillinger der hele tiden bliver designet) som måske var dét jeg skulle lede efter i stedet...

Jeg er uddannet lægesekretær, men ville egentlig gerne noget mere HR, mere mennesker, et job hvor man måske endda gør en forskel, et mere kreativt job, enten én af delene eller det hele  

Findes det overhovedet? 

Og ville i overhovedet skifte den trygge stilling ud, der passer godt i familielivet med noget andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2017

Anonym

Personlig havde jeg ikke byttet en tryg job væk.

Jeg oplevede, at manden fandt sig en anden og flyttede til den anden ende af landet.

Der stod jeg tilbage alene med to børn og en hverdag og en økonomi, som skulle gå op. Jeg er evig taknemmelig for min faste stilling! Uden den ville vi have haft alvorlige problemer.

Anmeld Citér

17. februar 2017

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg synes at du skal springe ud i det, hvis i som familie synes det kan fungere. Du er ikke nødvendigvis mere sikker i den stilling du har nu...man kan jo blive fyret! Man behøver ikke lade sig "nøje" hvis mandrømmer om mere eller bare noget andet, så bliver livet måske for surt - man skal selvfølgelig bare være klar over de konsekvenser der kan være ved at springe ud i det.

Personligt er jeg ikke vild med at skifte job, men ville gøre det hvis ikke jeg var tilfreds og glad i min stilling. Min mand er nok lidt mere frisk på jobskifte og jeg vil bakke ham op så længe det giver mening.

Pøj pøj :-)

Anmeld Citér

17. februar 2017

Miti's mama

HR er til at komme ind i, selvom du har en anden uddannelse, og der er MANGE retninger og opgaver indenfor det. Men der er skarp konkurrence, og når et firma skærer ned er det ofte HR stillingerne der ryger først. Så det er mere usikkert job. 

Men hvis det kan hænge sammen, så spring ud i det. Men søg først inden du bare siger op  HR jobs hænger desværre ikke på træerne.

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Personlig havde jeg ikke byttet en tryg job væk.

Jeg oplevede, at manden fandt sig en anden og flyttede til den anden ende af landet.

Der stod jeg tilbage alene med to børn og en hverdag og en økonomi, som skulle gå op. Jeg er evig taknemmelig for min faste stilling! Uden den ville vi have haft alvorlige problemer.

Ville bestemt også kun skifte min stilling ud med en anden "tryg" stilling, det eneste jeg tænkte var at det kunne være flere timer/aften/weekender og på den måde "gå ud over" familien....

og øv situation at stå i for dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.