Afbudsrejser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.818 visninger
11 svar
2 synes godt om
17. februar 2017

Ena

Her midt i mørket, holder vi ud ved tanken om ferie, sol, varme og lys. Men for første år nogensinde, kan vi ikke tage turen til de varme lande uden for sæson og i skolernes ferie er det lige før, det er for dyrt for os. 

Vi taler om at have is i maven og tage en spontan afbudsrejse, men vi taler også om, det overhovedet er muligt i sommerferien eller alt bare er udsolgt, om det bliver for usikkert osv. osv.

Så jeg søger alle former for erfaringer og gode råd ift. afbudsrejser i sommerferien. Det kan også være at der er nogen, der har et alternativt bud på en dejlig sommerferie, som vi ikke har overvejet. Vi er ret åbne for, hvilken type ferie det skal være, så længe der er varme og lys. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2017

2babygirls

Ena skriver:

Her midt i mørket, holder vi ud ved tanken om ferie, sol, varme og lys. Men for første år nogensinde, kan vi ikke tage turen til de varme lande uden for sæson og i skolernes ferie er det lige før, det er for dyrt for os. 

Vi taler om at have is i maven og tage en spontan afbudsrejse, men vi taler også om, det overhovedet er muligt i sommerferien eller alt bare er udsolgt, om det bliver for usikkert osv. osv.

Så jeg søger alle former for erfaringer og gode råd ift. afbudsrejser i sommerferien. Det kan også være at der er nogen, der har et alternativt bud på en dejlig sommerferie, som vi ikke har overvejet. Vi er ret åbne for, hvilken type ferie det skal være, så længe der er varme og lys. 

Vi kørte til Italien ved adriaterhavet. Lejede en lejlighed igennem Fdm Travel, til knap 6000, så det var en pris vi kunne forholde os til, og det var endda bestilt i januar ��

Anmeld Citér

17. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Ena skriver:

Det kommer nok an på hvor mange i er og om i kun vil bestemte steder hen. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anpau

Ena skriver:

Jeg har ikke rigtig andre råd end at have is i maven. Og så ville jeg personligt aldrig selv vælge et uspecificeret sted. Man kan være rigtig heldig og ende på er fem stjerners for ingen penge, men omvendt kan man (endnu oftere) være uheldig og ende med noget rigtig skod eller at ens hotel måske ligger 30 kilometer væk fra alting ude i ingenting. 

Men is i maven, for det kan gå begge veje prismæssigt. Og også om der overhovedet er noget ledigt. Sidste sommer havde vi ingen planer, men ville tage en afbudsrejse hvis det rigtige dukkede op. Men pga den våde sommer var afbudsrejserne mega dyre, og vi ende med et par dage på camping herhjemme i stedet. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Weber

der er en blog som hedder rejsespejder.dk . Han giver eksembler på billige ferier , så er i friske på at bestille fly/hotel hver for sig er der mange penge at spare .. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

MysteriousAngel

Ena skriver:

Ellers så tag via de tyske hjemmesider. Vi har feks fundet ud af at hvis vi tager via lübeck sparer vi 9000 kr selvom vi skal betale benzin og færge. Og her taler vi om nøjagtig det samme hotel med de samme ting. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Ena

Anpau skriver:

Jeg har ikke rigtig andre råd end at have is i maven. Og så ville jeg personligt aldrig selv vælge et uspecificeret sted. Man kan være rigtig heldig og ende på er fem stjerners for ingen penge, men omvendt kan man (endnu oftere) være uheldig og ende med noget rigtig skod eller at ens hotel måske ligger 30 kilometer væk fra alting ude i ingenting. 

Men is i maven, for det kan gå begge veje prismæssigt. Og også om der overhovedet er noget ledigt. Sidste sommer havde vi ingen planer, men ville tage en afbudsrejse hvis det rigtige dukkede op. Men pga den våde sommer var afbudsrejserne mega dyre, og vi ende med et par dage på camping herhjemme i stedet. 

Uh, det var lige præcis det, vi ville undgå - at ende på en campingplads i regnfulde Danmark Vi elsker Danmark, men vi elsker også at være væk i hvert fald én gang om året og opleve noget andet. Jeg tror vi springer afbudsrejsen over og finder på noget, vi har råd til. Tak for svar, det var lige sådan en erfaring, jeg var ude efter 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Ena

MysteriousAngel skriver:

Ellers så tag via de tyske hjemmesider. Vi har feks fundet ud af at hvis vi tager via lübeck sparer vi 9000 kr selvom vi skal betale benzin og færge. Og her taler vi om nøjagtig det samme hotel med de samme ting. 

Det var da mange penge. Vi har tidligere rejst flere gange fra Hamburg, og det har også været noget billigere, men vi har aldrig kigget på Lübeck. Tak for det, det går vi helt sikkert videre med 

Anmeld Citér

18. februar 2017

snuskesmor

Hvad med selv at pusle rejsen sammen, fremfor en pakkerejse? Hvis i rejser i juni/ tidlig juli, undgår i feriesæsonen for det mæste af Europa, og så er det måske lidt billigere. Og hvis i f eks lejer ferielejlighed fremfor hotel, er der meget at spare. Også hvis I undgår de typisk skandinaviske rejsemål.

Anmeld Citér

18. februar 2017

De3Guldklumper

Vi har taget både kør selv afbudsrejser samt charter afbud. 

Man skal have is i maven, være fleksibel med destinationen og klar med kufferterne 

vi har sparet mange penge. Det eneste minus er at man ikke kan gå og glæde sig til hvor man skal hen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.