Migræne og p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. februar 2017

Rosa89

Hejsa

Ville hører om der var nogle, der har tendens til migræne, som har erfaring med p-pille stop. 

Min kæreste og jeg har valgt at stoppe med p-pillerne, hvilket faktisk vil sige i går tog jeg den sidste pille. Men jeg har de sidste 2-3 år døjet en del med migræne, som tit er kommet midt i menstruations periode. Det har udløst, at jeg har været meget syg af det. Jeg har lidt migrænen mistænkt for, at høre sammen med hormonerne.

Derfor er jeg lidt bekymret for, at jeg nu skal få værre migræne, nu pillerne skal ud af kroppen. Man hører jo om at kroppen kan te sig en masse, den første stykke tid efter man er stoppet. Og må sige, at jeg kan ikke forstille mig værre migræne, da det er meget slemt, men puha hvis det kommer mere i denne periode. Håber selvfølgelig at det viser sig at migrænen evt kunne forsvinde i stedet for. 

Ved godt vi alle er forskellige, men vil hører, om jer med problemer med migræne, har haft større problemer med det ved p-pilles stop, eller evt om I nu er fri for at få det, eller om det er det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2017

Noahmor

Rosa89 skriver:

Hejsa

Ville hører om der var nogle, der har tendens til migræne, som har erfaring med p-pille stop. 

Min kæreste og jeg har valgt at stoppe med p-pillerne, hvilket faktisk vil sige i går tog jeg den sidste pille. Men jeg har de sidste 2-3 år døjet en del med migræne, som tit er kommet midt i menstruations periode. Det har udløst, at jeg har været meget syg af det. Jeg har lidt migrænen mistænkt for, at høre sammen med hormonerne.

Derfor er jeg lidt bekymret for, at jeg nu skal få værre migræne, nu pillerne skal ud af kroppen. Man hører jo om at kroppen kan te sig en masse, den første stykke tid efter man er stoppet. Og må sige, at jeg kan ikke forstille mig værre migræne, da det er meget slemt, men puha hvis det kommer mere i denne periode. Håber selvfølgelig at det viser sig at migrænen evt kunne forsvinde i stedet for. 

Ved godt vi alle er forskellige, men vil hører, om jer med problemer med migræne, har haft større problemer med det ved p-pilles stop, eller evt om I nu er fri for at få det, eller om det er det samme?

Min migræne blev meget mindre i de perioder, hvor jeg ikke spiste p-piller. 

Havde stort ikke migræne i mine to graviditeter. 

Efter jeg er blevet færdig med at få børn, har jeg fået Hormonspiral og har endnu mindre migræne (det er stort aldrig efterhånden).

så du kan forhåbentlig se frem til en periode med mindre migræne anfald. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Rosa89 skriver:

Hejsa

Jeg får ret ofte migræne når jeg er på p-piller. Men efter jeg har smidt dem får jeg det kun meget sjældent. Migræne kan også være en bivirkning af p-piller, så altså jeg ville ikke være bange for at smide dem.

Anmeld Citér

16. februar 2017

Sujan

Jeg havde meget slem migræne en overgang og var i udredning forskellige steder. Kom så til en neurolog som udskrev migrænemedicin. Denne medicin måtte jeg ikke tage på P-piller og var derfor nødt til at stoppe med mine P-piller. Derefter stoppede min migræne faktisk også!!! Altså var det faktisk pga P-pillerne at min migræne var så slem!

Anmeld Citér

16. februar 2017

line83

Jeg er kronisk migræne patient og får normalt BOTOX. Jeg er gravid nu og efter jeg stoppede med p-pillerne forsvandt min migræne næsten(har haft 2 anfald ) så det vil jeg mene at du roligt kan gøre. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Rosa89

Hvor er jeg bare glad for det i skriver, for har virkelig frygtet det. Vi har dog migræne i familien, men har aldrig døjet med den før for de 2-3 år siden, trods jeg er 27 år. Og selv min far (som er ham der også for det) har det ikke i lige så slem grad som mig. Så håber jeg er lige så heldig som jer, og at jeg evt efter jeg har fået de børn jeg skal have, skal vælge en anden form for prævention. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

FHR

Migræne behøver ikke at være hormonel betinget. 

Jeg har haft migræne anfald de sidste 3-4 år, jeg har haft 6 anfald på de første 3 år, men jeg har migræne med aura, dvs. At mit syn sløre/forsvinder, mine hænder, tunge, læber og ansigt begynder at sove/snore, og så får jeg ulidelig migræne. 

Min læge sagde jeg straks skulle stoppe mine p piller, da jeg havde forøget chancer for blodpropper (end man har i får vejen) når jeg formentligt fik migræne af p pillerne.

jeg er siden hen blevet planlagt gravid (14+4) og jeg har haft 3 anfald på 14 dage 

I mit tilfælde er det hormonel betinget migrænen. 

Må jeg spørge hvor gammel du ca. Er? 

Og hvor længe du har været på p piller? 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Rosa89

FHR skriver:

Migræne behøver ikke at være hormonel betinget. 

Jeg har haft migræne anfald de sidste 3-4 år, jeg har haft 6 anfald på de første 3 år, men jeg har migræne med aura, dvs. At mit syn sløre/forsvinder, mine hænder, tunge, læber og ansigt begynder at sove/snore, og så får jeg ulidelig migræne. 

Min læge sagde jeg straks skulle stoppe mine p piller, da jeg havde forøget chancer for blodpropper (end man har i får vejen) når jeg formentligt fik migræne af p pillerne.

jeg er siden hen blevet planlagt gravid (14+4) og jeg har haft 3 anfald på 14 dage 

I mit tilfælde er det hormonel betinget migrænen. 

Må jeg spørge hvor gammel du ca. Er? 

Og hvor længe du har været på p piller? 

Puha håber ikke jeg for det lige som dig, da jeg godt nok synes migræne er mega invaliderende. Håber også det bliver bedre for dig, jo længere du kommer hen i graviditeten. 

Jeg er 27 år, og har været på p-piller siden jeg var 14 år ca. Og fik dem dengang, fordi jeg døjede meget med voldsom menstruation. Jeg har dog holdt en pause på 1 år som 18 årig (men husker ikke kroppen reaktion på det desværre, så der har nok ikke været nogen) 

For nogle år siden skiftede jeg dog p-pille mærke, fordi jeg fik mange humørsvingninger på dem jeg havde før. 

Min migræne er som et spænde bånd om hovedet, jeg for kvalme og virkelig trykken for hovedet, bliver aske grå i hovedet, og kan ikke holde lys eller lyd ud (ikke engang min egen stemme, som pludselig er alt for høj). Jeg har også fået migræne piller af lægen, som jeg troligt har i min taske som er med mig for det meste. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg har været på p-piller fra jeg var 19 til jeg blev 22 hvor jeg så blev gravid med min søn. Efter han blev født fik jeg en hormon spiral, havde den i 3 år, i den periode begyndte jeg at få migræne med aura og synsforstyrrelser, og hovedpine 2-4 gange om ugen når jeg ikke havde migræne. Jeg læste rigtig meget om hvad der kunne skyldes og kom frem til at jeg ville forsøge mig med at tage hormon spiralen ud for en tid, har ikke haft migræne siden..... og hovedpinen blev mindre og mindre med tiden efter. Har så været en kort periode på p-piller, men det gjorde jeg fik hovedpinen tilbage på næsten daglig basis, så for mig fungere hormon præparater slet ikke. Men overgangen fra at være på hormon præparater til ikke at være på dem, gjorde ikke at jeg fik mere migræne eller hovedpine, kunne dog godt se at min hovedpine ikke forsvandt fra den ene dag til den anden. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Annemette07

Rosa89 skriver:

Hejsa

Jeg kan ikke tåle p-piller. De gav mig voldsom

migræne, så jeg stoppede på dem. Blev gravid og fik en dejlig dreng. Prøvede igen bagefter, men endte ud i samme resultat. Migræne med opkast og alt der høre til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.